פיתוח ישראלי: כך ניתן להפוך תמונות לפרסומות של ממש

חברת imonomy פיתחה מנוע שיודע לנתח תוכן טקסטואלי של כתבה או פוסט, להבין אותו ולשלב אוטומטית תמונה רלוונטית בתוך הטקסט

אם פעם התוכן הטקסטואלי היה המלך של האינטרנט, בשנים האחרונות הוא הולך ומפנה נתחי שוק משמעותיים לטובת תוכן ויזואלי של תמונות וסרטוני וידיאו.

ההישענות על תמונות כחלק מניע של התוכן כיום, מביא את אתרי התוכן לשלב אותן באופן מובנה כחלק מחוויית הקריאה של הגולשים. הבעיה היא שתמונות עולות בדרך-כלל כסף ולא לכל אתרי התוכן, ובטח במקרה של בלוגים קטנים, יש את המשאבים כדי לרכוש את הזכויות לשימוש בהן.

הבעיה הזו הובילה את אורן דרור ועמית חלאוה, שני בוגרי ממר"ם, להקים ב-2012 את חברת imonomy. "לפני שהקמנו את החברה, עבדנו בסטארט-אפ Yedda, שנמכר בהמשך ל-AOL, והכרנו שם הרבה אתרי תוכן, וגילינו את הצורך של תמונות בעמודי אינטרנט. ראינו שתמונה משפרת משמעותית את הפרמטרים של העמוד - זמן שהייה של גולש, אופן הפעולה של בעמוד, שיעור הנטישה ועוד", מסביר דרור.

כך, החברה פיתחה מנוע שיודע לנתח תוכן טקסטואלי של כתבה או פוסט, להבין אותו ולשלב אוטומטית תמונה רלוונטית בתוך הטקסט. לדברי דרור, הרעיון היה למצוא תמונות חינמיות ממאגרים שונים באינטרנט, כדי לשלבן בטקסטים האלה. משם, הוא מסביר, התגלגלה החברה לנסות ולפתח יכולות מוניטיזציה על-גבי התמונות.

"רוב הזמן המשתמש מסתכל על תמונות בעמוד האינטרנט - זה מקום מאוד אסטרטגי לפרסום. יש לנו קו מוצרים שיודע לקחת את השטח של התמונה לצורך פרסום, כשהמשתמש עובר עם הסמן של העכבר על-גבי התמונה. זו יכולה להיות תמונה מסתובבת ובגב שלה מופיעה פרסומת, פס פרסומת שקופץ בתחתית התמונה ועוד", מסביר דרור. החברה מאפשרת לשלב פרסומות על התמונות החינמיות שהיא מציעה דרך השירות שלה, או על תמונות קיימות של האתר.

imonomy עובדת כיום עם רשת רחבה של לקוחות - מבלוגים קטנים ועד לאתרים גדולים כמו AOL ו-CBS. "אנחנו מציעים הרבה יותר מסתם באנר. יש פה יכולת להבין על מה העמוד מדבר, ולהביא פרסומת או הצעה שתשפר את חוויית המשתמש באמצעות התמונה", מסביר חלאוה.

לדברי שני המייסדים, המכהנים כמנכ"לים משותפים, פחות מ-1% מהתמונות באינטרנט מנוצל היום לצורך מוניטיזציה (עשיית כסף). "זה פוטנציאל מבוזבז כי יש תשומת לב של המשתמשים לתמונות אבל מעט כסף שמתורגם מהעניין הזה", אומר דרור ומציין כי החברה עובדת הן מול רשתות פרסום והן מול מפרסמים.

עם המשקיעים בחברה נמצאים ינון אקסל, ממייסדי Kasamba שנמכרה ב-40 מיליון דולר לחברת LivePerson, ואת טל שקד ולירון רוז, ממייסדי AfterDownload, שנמכרה ב-28 מיליון דולר. לחברה מתחרות בשוק, שמציעות פתרונות דומים בהם GumGum ו-Luminate.

imonomy

שנת הקמה: 2012

תחום פעילות: פיתוח טכנולוגיה לשילוב פרסומות על-גבי תמונות

היקף גיוס: 400 אלף דולר

משקיעים: משקיעים פרטיים, בהם ינון אקסל, טל שקד, לירון רוז ועוד

אתר: imonomy.com

מודל עסקי: גזירת עמלה מההכנסות מפרסום שמקבלים אתרי התוכן.

משמעות השם: חיבור של שתי מילים: image (תמונה) ו-taxonomy (מיון מילים לפי תחומים)