המאבק על הדסה: החל ממחר ביה"ח יעבור למתכונת חירום

במקביל: העובדים יוצאים לרחובות ■ אבי ניסנקורן: "האחריות הציבורית מחייבת לעמוד בהסכמים שהושגו להצלת הדסה באופן מיידי"

מאות מעובדי הדסה קיימו היום (ד') אסיפת הסברה המונית בכניסה לבית החולים הדסה עין כרם. העובדים ביקשו למחות נגד התנהלות משרד האוצר אשר חזר בו מהסיכומים שהושגו עם האחיות ועובדי המינהל והמשק.

מההסתדרות נמסר היום כי במקרה שמשרד האוצר לא יציע פתרון מיידי למשבר שיצר, מחר (ה') החל מהשעה 11:00 בתי החולים של הדסה יעברו לעבודה במתכונת חירום בלבד. משמעות המעבר למתכונת חירום היא הפסקת עבודתו של הצוות במרפאות, מכונים, שירותים אבולטוריים ואשפוזי יום. בחדרי הניתוח ינותחו מקרים דחופים בלבד ובמחלקות טיפול נמרץ, פגים, חדרי לידה, דיאליזה ויחידות הפריון - יעבוד צוות במתכונת מצומצמת.

במקביל למעבר למתכונת חירום, מחאתם של עובדי הדסה נגד משרד האוצר יוצאת לרחובות. עובדי הדסה מתכננים לקיים מחר הפגנות בשני מוקדים מרכזיים בירושלים. ההפגנה הראשונה שתחל בשעה 11:00 תיערך בטליתא קומי (צמוד לרחבת המשביר לצרכן, רח' קינג ג'ורג') והחל משעה 12:30 העובדים יפגינו בכיכר פריז (ליד בית ראש הממשלה).

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמר הערב: "האחריות הציבורית מחייבת לעמוד בהסכמים שהושגו להצלת הדסה באופן מיידי. לא ייתכן כי בסיומו של משא ומתן ולאחר שהושגו ההסכמות בין נציגות העובדים לבין ד"ר אביגדור קפלן, נאמני בית החולים ואנשי האוצר, מנסה משרד האוצר לסטות מהסיכומים בישורת האחרונה. הצלת הדסה צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של משרד האוצר. אני קורא לשר האוצר למנוע את החרפת המשבר ולמנוע את פירוק הדסה".