הרשות השנייה: מחלקת ההפקות תיסגר; 25 עובדים יעזבו

זאת מתוך 100 עובדי הרשות ■ מנהל מחלקת ההפקות, יוסי מולא, ביקש לפרוש ■ במסגרת המהלך גם המשנה למנכ"ל, אילת מצגר, עשויה לעזוב

מחלקת ההפקות של הרשות השנייה צפויה להיסגר סופית, במסגרת הליך קיצוצי כוח-אדם שמוביל הגוף הרגולטורי.

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, החליט לקצץ 25 תקנים מתוך 100 עובדי הרשות כיום, ובמסגרת זו הציע לפני חג הפסח - בתיאום עם ועד העובדים של הרשות - הליך פרישה מרצון.

מתברר כי מנהל מחלקת ההפקות של הרשות השנייה, יוסי מולא, ביקש לפרוש, ואיתו רוב עובדי מחלקתו. עוד נודע כי גם עלתה האפשרות שהמשנה למנכ"ל הרשות השנייה, אילת מצגר, תעזוב, ומתנהל מולה דיון בנושא ימים אלה.

מצגר היא מוותיקי הרשות השנייה ושימשה בעבר כממלאת-מקום המנכ"ל. באחרונה היא קודמה לתפקיד חדש - המשנה למנכ"ל הרשות השנייה.

מולא עוזב את הרשות השנייה לאחר 11 שנה שבמהלכן הפיק 240 סרטים. הסיבה לעזיבתו היא ככל הנראה שינוי הייעוד של המחלקה, ממחלקה שמפיקה בעצמה לכזו שמהווה קרן שמפיקה בשיתוף הזכיינים. לאחר הקיצוץ צפוי להישאר בה עובד אחד.

מולא אישר את הדברים ואמר: "זה מתבסס על תשתית מקצועית, אין לי מה לעשות ברשות השנייה אם אעבוד עם הזכיינים".

מהרשות השנייה נמסר כי "בשנת 2012, בעת אישור התקציב, הורתה ועדת הכספים של מועצת הרשות להנהלת הרשות דאז לנקוט צעדי התייעלות ולצמצם את כוח-האדם ברשות. מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, למד עם כניסתו לתפקיד את החלטת המועצה, ובימים אלה פועל ליישומה.

"ההחלטה מיושמת תוך משא-ומתן עם ועד העובדים וההסתדרות ותוך התחשבות וחיסכון של כספי ציבור. הרשות השנייה תמשיך להיות ערוכה למכלול המשימות האסטרטגיות שלקחה על עצמה בכדי להשביח את הטלוויזיה והרדיו המסחריים בישראל".

עוד נמסר כי "הרשות השנייה נמצאת בעיצומו של תהליך התייעלות, הכולל בין היתר גם את התייעלותה של מחלקת ההפקות. עם זאת, להנהלת הרשות השנייה אין כל כוונה לסגור את מחלקת ההפקות או לפטר את מולא. חבל לנו שישנם גורמים אינטרסנטיים המנסים לחבל בתהליך אשר מתקיים תוך משא-ומתן והידברות".

את תגובת מצגר לא ניתן היה להשיג.