עברתם מאפל לאנדרואיד? הסמסים מבעלי אייפון "ייעלמו"

תקלה בשירות המסרונים iMessage גורמת לבעיות רציניות, במקרה שלקוח עובר מאייפון לאנדרואיד ■ הלקוחות הישראליים בצרה גדולה יותר, כי בישראל אין שירות לקוחות לאפל שיכול לעזור

שירות המסרונים החינמי iMessage של אפל זכה להמון ביקורות חיוביות, אבל מתגלה כבעייתי מאוד ללקוחות שהשתמשו בו עם מכשיר האייפון ומעוניינים לעבור לאנדרואיד או ווינדוס פון. לאחרונה צצה תקלה רצינית בשירות שגורמת לצרכנים שביצעו את המעבר בין הפלטפורמה של אפל לאנדרואיד לכאב ראש רציני.

לקוחות רבים (כולל כותב שירות אלו), גילו שמסרונים של אנשים שמשתמשים במכשיר האייפון לא יכולים להגיע לטלפון האנדרואיד שלהם ובעצם הם נעלמים בתוך שרתי אפל. הסיבה לכך, היא ששירות iMessage מזהה בפעם הראשונה כאשר אדם מנסה לשלוח הודעה לחבר, האם הוא מנוי לאותו שירות. מאותו רגע, צבע ההודעה משתנה מירוק לכחול וההודעות נשלחות בחינם.

הבעיה מתעוררת כאשר הלקוח מנתק את השירות באמצעות הגדרות האייפון ועובר לסמארטפון אחר. למשל גלקסי. מאותו רגע, משתמש iMessage שינסה לשלוח הודעה לחבר שלו שהיה מנוי לשירות, יחשוב שהוא קיבל את ההודעה, אבל זו בכלל לא תגיע ליעד. מכשיר האייפון ימשיך לסמן שההודעה "התקבלה".

לאחרונה הופיעו דיווחים על הבעיה הזו ברשת, אבל באפל לא באמת יודעים מה לעשות. בשיחה שנערכה בין "גלובס" לשירות הלקוחות של אפל בארה"ב, הבינו ישר מה הבעיה המדוברת, אבל הפתרון היחיד שהם הציעו, זה לבקש מחברים המשתמשים באייפון לעדכן את הגרסה במכשיר שלהם ל-iOS 7.1.1, בתקווה שזה יפתור את התקלה.

האבסורד ללקוחות הישראליים שנתקלים בבעיה, הוא שאין להם לאן לפנות. במקרה שמופיעה התקלה צריך להתקשר לאפל ולבקש שיסירו את הלקוח ידנית, במקרה שהדבר לא התבצע קודם לכן. בישראל אין שירות לקוחות של אפל והלקוחות צריכים להתקשר לארה"ב או אנגליה, להסביר להם מדוע הם מתקשרים למדינה אחרת ולקוות שיעזרו להם.