ביל גרוס: זה מה שעומד מאחורי הראלי בשוק האג"ח

גרוס, שהגה את תיאוריית "הסדר החדש" בתחילת ההתאוששות הכלכלית ב-2009, מתאר כעת את השלב הבא אליו נכנסת כלכלת ארה"ב: הסדר הנייטרלי

תשואת האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב, שיורדת כאשר שער האג"ח עולה ולהיפך, נפלה ש-15 נקודות בסיס לרמה של 2.5% בלבד במהלך 3 ימי המסחר האחרונים. מדובר בתשואה "נייטרלית" לפי ביל גרוס, מנהל קרן פימקו ומי שמכונה "מלך האג"ח" בוול סטריט.

"2.5% זו תשואה המשקפת כעת ריבית נייטרלית של 0.5% במשק והיא נראית הוגנת לעת עתה", אמר גרוס לאתר מרקטוואץ'.

בתחילת השבוע פרס גרוס את השקפתו לפיה השווקים עובר ממצב של "הסדר החדש", שאירע מ-2009 ושיקף מצב של התאוששות מהמשבר הכלכלי הגדול, למצב של "הנייטרלי החדש", כלומר מצב בו הכלכלה מתייצבת וצפויה לצמוח בקצב מתון במהלך 3-5 השנים הבאות.

כך, גרוס מעריך כי הבנקים המרכזיים בארה"ב וברחבי העולם ימשיכו לשמור על ריביות אפסיות כדי לתמוך בצמיחה הכלכלית, למרות שכלכלנים רבים צופים העלאת ריבית ראשונה בארה"ב באמצע 2015. גרוס טוען כי תשואות האג"ח צופות באופן טוב יותר את התנהגות הפד ולפיכך יש לצפות שהתשואות יירדו עוד קצת ואז יתייצבו.

"בסדר הנייטרלי החדש ריבית הפד עומדת על 0% והוא שומר על יעד אינפלציה של 2%, כלומר תאושת האג"ח ל-10 שנים צריכה לעמוד על סביב 2% גם כן. עם זאת, בגלל חוסר הוודאות הגבוה אני לא צופה שנגיע לשם", מסר גרוס.