הפסקת אש: אפל וגוגל מבטלות את תביעות הפטנטים ההדדיות

ענקיות הטכנולוגיה החליטו לזנוח יותר מ-20 תביעות פטנטים הדדיות והצהירו כי ינסחו פתרון בנושא ■ ההסכם אינו כולל את המחלוקת בנוגע לאנדרואיד ■ פרופ' למשפטים: אפל החליטה למקד את מאמציה המשפטיים מול סמסונג

אפל וגוגל הכריזו אמש (ו') על הפסקת אש במלחמת הפטנטים שהן מנהלות. שתי ענקיות הטכנולוגיה הגיעו לעמק השווה והסכימו לזנוח את תביעות הפטנטים ההדדיות שלהן, ואף הצהירו כי יפעלו יחדיו במטרה לקדם רפורמה בתחום הפטנטים.

תביעות הפטנטים שבוטלו מיוחסות למחלוקת לגבי חטיבת המובייל של גוגל , אך ההסכם אינו כולל ביטול התביעות של אפל כנגד סמסונג, שעושה שימוש בתוכנת האנדרואיד של גוגל.

"ההסכם עשוי לאותת על שינוי אסטרטגיה של אפל, שמנסה למקד את המאמצים המשפטיים שלה יותר בתביעות כנגד סמסונג, הנחשבת ליצרנית הסלולר הגדולה ביותר שעושה שימוש באנדרואיד", אמר ל"בלומברג" בריאן לאב, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת סנטה קלרה.

מעבר לכך, ההסכם מעיד על הפשרה בעוינות הגדולה שרוכשות גוגל ואפל זו לזו, שהגישו עד כה יותר מ-20 תביעות פטנטים הדדיות באירופה וארה"ב ומתחרות "ראש בראש" על טכנולוגיות פורצות דרך.

נזכיר מערכת ההפעלה של אפל, ה-iOS, ומערכת ההפעלה שפיתחה גוגל, האנדרואיד, שולטות ברוב שוק הסמארטפונים והטאבלטים העולמי, כך ששתי החברות מעוניינות לשמר את מעמדן בצמרת תעשיית הסלולר הצומחת.