מנהל קרן גידור: צפו לשורט סקוויז עצום באג"ח ארה"ב

ג'פרי גונדלך, מנהל קרן הגידור המצליחה DoubleLine Funds, מזהיר כי אנו נמצאים על סף ראלי בשוק אג"ח האוצר בארה"ב, עניין שיגרור צניחה חדה בתשואות האג"ח ויוביל את השורטיסטים לכיסוי מהיר של הפוזיציות שלהם

ג'פרי גונדלך, מנהל קרן הגידור המצליחה DoubleLine Funds, מזהיר כי אנו נמצאים על סף ראלי בשוק אג"ח האוצר בארה"ב, עניין שיגרור צניחה חדה בתשואות האג"ח ויוביל ל"שורט סקוויז עצום". זאת לאחר שביום חמישי תשואות האג"ח ל-10 שנים צנחו לרמה של כ-2.5%, לראשונה מזה כ-8 חודשים.

נזכיר, "שורט סקוויז" הוא כינוי לתופעה שבה סוחרי השורט מכסים במהירות את הפוזיציות שלהם, כאשר ערכו של הנכס עליו הם פתחו פוזיציית שורט, עולה בחדות וגורם להם להפסדים כבדים.

"אם תשואות האג"ח ימשיכו לרדת, אנו נראה כיסוי עצום של פוזיציות השורט על האג"ח", אמר גונדלך, שהיה בין היחידם שהצליחו לחזות את הראלי באג"ח האוצר. בחודש ינואר השנה, כאשר תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עמדו סביב 3% והדעה הרווחת בוול סטריט הייתה שהם יטפסו לרמה של כ-3.5%, גונדלך טען כי הן יצנחו לרמה של 2.5% בטווח הקרוב.

גונדלך הוא אינו היחיד בוול סטריט שמזהיר מפני שורט סקוויז גדול בשוק האג"ח הממשלתיות. דייב לוטץ, מציין כי לפי הנתונים קיימים יתרות שורט גבוהות מאוד על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים. "השורט סקוויז החל", הוא הכריז.