אסטרה-זנקה דחתה הצעת פייזר לרכישתה ב-117 מיליארד ד'

ענקית התרופות הבריטית החליטה לדחות את הצעתה של פייזר, המשקפת שווי של 55 פאונד למניה ■ באסטר-זנקה טוענים כי רק תמורת מחיר התחלתי של 59 פאונד למניה הם יסכימו לנהל מו"מ עם פייזר

ענקית התרופות הבריטית אסטרה-זנקה דחתה את ההצעה האחרונה של פייזר, חברת התרופות הגדולה בעולם, לרכישתה תמורת 69 מיליארד פאונד (116 מיליארד דולר) בטענה כי ההצעה אינה מתאימה ומשקפת סיכון גדול לבעלי המניות.

ההצעה של פייזר משקפת עסקה לפי שווי של 55 פאונד למניה, אך באסטרה-זנקה טוענים כי הדירקטוריון יסכים להיכנס למו"מ עם פייזר רק תמורת מחיר עסקה התחלתי של 59 פאונד למניה.

פייזר חיזרה במשך מספר חודשים אחר חברת התרופות הבריטית, אך האחרונה דחתה מספר הצעות לרכישתה. ביום שישי פייזר העלתה את ההצעה למחיר של 53.5 פאונד למניה ויממה לאחר מכן העלתה את ההצעה ל-55 פאונד למניה, עסקה שמשקפת בערך 45% במזומן לבעלי המניות של אסטרה-זנקה.

פייזר טענה כי זו ההצעה האחרונה לרכישת אסטרה-זנקה ואין בכוונתה להציע הצעה נוספת. איאן ריד, מנכ"ל פייזר הביע תסכול רב מהנהלת אסטרה-זנקה וטען כי הוא אינו מאמין כי הדירקטוריון של אסטרה-זנקה בשל להמליץ על עסקה במחיר הגיוני.

.