עדכון המדדים: אילו מניות צפויות ליהנות מביקושים ערים?

בבנק ירושלים מעריכים כי הגדלת משקלה של פריגו בחזרה צפוי להזרים למניה ביקושים של כ-300 מיליון שקל במועד העדכון ■ גם מניית פז צפויה ליהנות מביקושים של 64 מיליון שקל בשל העדכון

על רקע היציבות היחסית במסחר בבורסה בתקופה האחרונה, עדכון הרכבי המדדים הקרוב בבורסה לא צפוי להוביל לשינויים בהרכב מדד המעו"ף. עם זאת, הוא כן יוביל למסחר סוער בחלק מן החברות, בשל השינוי במשקלן היחסי במדד.

במוקד צפויה לעמוד מניית חברת התרופות פריגו . זאת בעקבות הירידות שנרשמו באחרונה בשוויה, שגררו ירידה במשקלה היחסי במעו"ף ובמדד ת"א 100. בבנק ירושלים ברוקראז' מעריכים כי הגדלת משקלה של פריגו בחזרה צפוי להזרים למניה ביקושים של כ-300 מיליון שקל במועד העדכון - יותר מפי 8 ממחזור המסחר הממוצע היומי שלה בישראל.

מניה נוספת שצפויה ליהנות מביקושים גדולים היא זו של חברת האנרגיה פז נפט . זאת בעקבות סדרת המימושים שביצע באחרונה בעל השליטה בחברה, צדיק בינו, אשר הגדיל את שיעור החזקות הציבור בחברה, וכך את חלקה היחסי במדדים. בבנק ירושלים ברוקראז' מעריכים כי פז תיהנה מביקושים של 64 מיליון שקל - יותר מפי 10 ממחזור המסחר הממוצע היומי בה.

בצד ההיצעים מציין האנליסט מאיר סלייטר את מניות פועלים , לאומי ובזק, שחלקן במדדים עלה, ולאיזון עלייה זו צפויות לרשום היצעים של כ-40 מיליון שקל כל אחת.

עדכון מדדי הבורסה נעשה פעמיים בשנה - באמצע יוני ובאמצע דצמבר - על פי כמה פרמטרים ותנאי סף, כגון שיעור החזקות הציבור, שווי החזקות הציבור ורמת הסחירות במניה. העדכון הקרוב יתבצע בעוד כחודש, על בסיס נתוני החברות שייאספו בין אמצע לסוף חודש מאי, ולכן עד אז חלק מהנתונים עשויים להשתנות. במסגרת העדכון הקרוב למדד ת"א 100, הכולל כיום 98 מניות בלבד, צפויות להצטרף ארבע מניות חדשות.

"מקומן של פתוח ואלרון אינו ודאי"

צמד המניות שצפויות לצאת מהמדד הן אלקטרה מוצרי צריכה - בעקבות קריסה של כ-40% בערכה מסוף חודש מארס, וביטוח ישיר - בשל ירידה בשיעור החזקות הציבור מתחת לרף הנדרש של 20%. במערך הייעוץ של בנק לאומי מעריכים כי המצטרפות למדד יהיו פריון נטוורק, מבני תעשיה, אי.די.בי פתוח ואלרון, שעומדות בתנאי הסף הנדרשים ומדורגות ראשונות מבחינת שווי שוק.

בבנק לאומי מציינים כי שוויה של פריון זינק ל-2.4 מיליארד שקל בעקבות מיזוגה עם חטיבת סרגלי הכלים של קונדואיט; אי.די.בי פתוח חזרה להיסחר באחרונה לפי שווי של 1 מיליארד שקל; ואלרון נסחרת בשווי דומה, על רקע מכירת חברת גיוון אימג'ינג.

האנליסט מנחם קומר הוסיף כי שווי השוק של חברת אקוויטל נמוך בכ-5% בלבד מזה של אי.די.בי פתוח ואלרון, "כך שמקומן של אלו במדד אינו ודאי".

עוד מציין קומר כי "בכל מקרה, נראה כי אופי פעילותן של רוב החברות המועמדות להיכנס למדד מסוכן יותר משל אלה המועמדות לעזוב את המדד".

שינויים צפויים להתרחש גם בהרכבי מדדים נוספים בבורסה: אחת המניות הצפויות להצטרף למדד היתר 50 היא של חברת הנדל"ן י.ח דמרי, לאחר שבעל השליטה, יגאל דמרי, מכר בשבוע שעבר כ-2% ממניות החברה בתמורה ל-11.5 מיליון שקל.

בבנק ירושלים ברוקראז' מציינים כי מניות איסתא ולוינשטיין נכסים מתמודדות על הכניסה למדד היתר 50 מול לידר שוקי הון, וכדי לתפוס את מקומה הן צריכות לעלות כ-8%.

השינויים הצפויים
 השינויים הצפויים