סילבן שלום לא יתמודד לנשיאות בשל מסרים שליליים מנתניהו

ביום חמישי שעבר וביום ראשון האחרון נפגשו נתניהו ושלום כדי לדון בסוגיה, אולם כבר בשיחות היה ברור כי ראש הממשלה לא שש להכריז כי הוא תומך בשלום

סילבן שלום לא יתמודד לנשיאות: לאחר שקיבל מסרים מראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין בכוונתו לתמוך בו, החליט שר האנרגיה סילבן שלום שלא להציג מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה. בימים האחרונים אמר שלום בשיחות סגורות כי ללא תמיכת ראש הממשלה, שהיתה מעניקה לו גם את תמיכת ישראל ביתנו, לא יתמודד.

ביום חמישי שעבר וביום ראשון האחרון נפגשו נתניהו ושלום כדי לדון בסוגית תמיכת ראש הממשלה במועמדות. בתום המפגש הראשון נמסר כי הפגישה היתה חיובית, אולם בפגישה השניה נראה היה שראש הממשלה לא שש להכריז כי הוא תומך בשלום. אם לא יצוץ מועמד נוסף, החלטתו של שלום מותירה את רובי ריבלין כמועמד הליכוד. עם הוודע ההחלטה, העבירו חברי הכנסת זאב אלקין ומירי רגב, שתמכו במועמדתו של שלום, את תמיכתם לריבלין.

החלטתו של שלום שלא להתמודד מגבירה את סיכוייה של השרה לשעבר דליה איציק, שמקווה לזכות בתמיכתם של אביגדור ליברמן וישראל ביתנו, לזכות במספר גדול של קולות. מנגד, חלק מחברי הכנסת של יש עתיד שהתכוונו לתמוך בשלום, צפויים להעביר את חתימתם לריבלין. עם זאת, בסביבתו של נתניהו עדיין לא אמרו נואש בימים האחרונים נמשכים המאמצים להביא מועמד נוסף לתפקיד. ביממה האחרונה הופעלו לחצים כבדים על דוד לוי ועל הרב לאו להציג את מועמדותם אולם נראה כי הסיכויים לכך קלושים.

ביום שלישי הקרוב יידרשו המעוניינים להתמודד על התפקיד להגיש עשר חתימות של התומכים בהם ואז תיסגר רשימת המועמדים הסופית. עד לרגע זה הצליחו הבטיחו את מועמדותם חברי הכנסת בנימין פואד בן אליעזר, מאיר שטרית ורובי ריבלין. דן שכטמן ודליה דורנר עדיין זקוקים לחתימות רבות, ואילו דליה איציק צפויה להשלים את עשר החתימות הדרושות לה להתמודדות.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הנחה היום את חברי סיעתו לחלק את החתימות בין המועמדים על מנת לאפשר לכולם להתמודד. עם זאת, במפלגה הבהירו כי לא בהכרח יתמכו במי שיחתמו על מועמדותו. בסביבתו של דרעי הבהירו כי ההחלטה במי לתמוך בסופו של דבר תתקבל במועצת חכמי התורה של ש"ס.