ביהמ"ש דחה את הערעור על הארכת מעצר הקבלנים הבכירים

בכירי חברת הנדל"ן הציבורית ערערו על הארכת מעצרם וטענו: מצב בריאותו של אחד החשודים הינו "מורכב", הפרסומים בתקשורת יצאו מפרופורציה ■ השופט: קיים חשד סביר לשיבוש הליכי חקירה; מדובר בפרשה מורכבת

השופט יעקב שפסר מבית המשפט המחוזי מרכז דחה היום (ד') את ערעורם של שני בכירי חברת הנדל"ן הציבורית החשודים בהלבנת הון עבור יצחק אברג'יל. שמם של החשודים ושל החברה הציבורית עדיין אסור לפרסום.

כזכור, בית המשפט האריך אתמול (ג') את מעצרם של החשודים ב-10 ימים. בערעור הם טענו כי מדובר בחקירה שהחלה מזה זמן, וכי הם נחקרו בעבר ושיתפו פעולה באופן מלא, ולא נעשה כל ניסיון על-ידם לשבש את החקירה, כך שאין חשש כזה עתה.

יתרה מזאת - החשודים טענו כי החברה הציבורית האמורה עלולה להיקלע לקשיים כלכליים כבדים, וכמו כן ציינו את מצב בריאותו המורכב של אחד החשודים.

הם גם טענו כי "אין התאמה בין החשדות עליהם הם נחקרים לבין הפרסומים היוצאים לעיתונות. הפערים הם גבוהים ביותר, והחשדות המיוחסים כביכול לעוררים אינם מהווים עבירות".

בא-כוחם של החשודים, עו"ד רונאל פישר, אמר בדיון כי "החשודים נחקרים על סכום של 1.2 מיליון שקל. זה הסכום שהם נשאלו עליו בחקירותיהם. המשטרה מזמנת את העיתונים ומוסרת להם דוברות פורמלית שמהות החקירה היא על 60 מיליון שקל.

"א' - חבל שהמשטרה פועלת כך, זה לא לכבודה. ב' - זה לא נכון. גם אני מכיר היטב את הפרויקט של החברה. כל הפרויקט כולו עלותו אינה 60 מיליון שקל. נניח החברה הציבורית לא ידעה שהעבודה הזו בוצעה על-ידי אנשים בלתי ראויים בעליל. אני אומר לא ידעה וחלילה ידעה, מה הטענה? הפרויקט עומד על תילו, איך הולבן ההון?".

עוד הוסיף פישר כי "יכול להיות שהם (החשודים, א' ל"ו ו-ח' מ') נסחטו (על-ידי חברים בארגון פשע, א' ל"ו ו-ח' מ'), אבל הם לא לוקחים בחשבון שהאנשים האלה הם אנשים נורמטיביים לחלוטין, שלו היו נסחטים, היו פונים למשטרה".

השופט דחה כאמור את הערעור וקבע כי עליהם להמשיך להישאר במעצר. לדבריו, "במהלך הדיון הוצג לפניי חומר חסוי רב, שבמסגרתו מפורטים בין היתר חשדות, הראיות הקיימות ופעולות החקירה הנדרשות, ולאחר שעיינתי בחומר זה ואף הופניתי באופן קונקרטי לסעיפים בו כמופיע בפרוטוקול הדיון לעיל, נחה דעתי כי אכן קיים חשד סביר כנדרש בשלב זה של מעצר לצורכי חקירה.

"עוד התרשמתי כי המדובר בחקירה מורכבת ומסועפת, וכי רשויות החקירה אינן נחות על השמרים בניסיונן לקדמה ולמצותה".

השופט קבע כי קיים חשש לשיבוש הליכי חקירה והורה על המשך המעצר: "קיים חשש לשיבוש הליכי חקירה באופן שאינו מאפשר את שחרורם של העוררים בשלב זה, וככל שישוחררו, עלולות הן להכשיל ולסכל חלק בלתי מבוטל מפעולות החקירה.

"בנסיבות אלה ונוכח העובדה כי המדובר בהארכת מעצר ראשונה אשר מבוצעת עם תחילתה של החקירה הגלויה, לא מצאתי כי נפלה שגגה מלפני בית המשפט קמא, באופן המצדיק את התערבות ערכאת הערעור הן בעצם המעצר והן בהיקפו".