בכיר סיני: נחושים לחתום על הסכמים נוספים עם ישראל

Shenyang Yuanda הסינית תהיה המפיצה הראשית של מוצרי חברת ההשקיה והדישון הישראלית אוטואגרונום

לא רק הסכם ברייטפוד-תנובה: חברת הענק הסינית Shenyang Yuanda תהיה המפיצה הראשית של מוצרי חברת ההשקיה והדישון הישראלית אוטואגרונום, זאת לאחר שהשתיים חתמו השבוע על הסכם לשיתוף-פעולה שהיקפו הוערך במיליוני דולרים.

Shenyang Yuanda מנהלת מחזור מכירות בהיקף של יותר מ-4 מיליארד דולר, ומעסיקה כ-20 אלף עובדים בחמישה מוקדי פעילות ברחבי סין. מטה החברה נמצא בעיר שאניאנג. לחברה 27 סניפים ברחבי העולם והיא פעילה בכ-130 מדינות. החברה פועלת בתחום המעליות והגנרטורים, ובמסגרת פעילות אחרת שהיא מקיימת בתחום הקלינטק היא מייצרת טורבינות להפקת חשמל מרוח.

את הקשר בין הענקית הסינית לאוטואגרונום הישראלית קידם מכון הייצוא, ובתיווך בין הצדדים סייעה חברת ראונדטק. במסגרת ההסכם, החברה הסינית התחייבה להשקיע מעל מיליון דולר בהקמת תשתית שיווקית למוצרי אוטואגרונום בסין. התשתית כוללת חוות הדגמה ל-20 גידולים חקלאיים שונים בתחום המפעל שלה בשניאנג.

במכון הייצוא אמרו היום כי מדובר בשטח ענק של כ-150 אלף דונם ובו ייבחנו שיטות ההשקיה והדישון של החברה הישראלית בגידולי תירס, תפוחי עץ, אגסים, בוטנים, תפוחי אדמה ועוד.

לדברי מנכ"ל אוטואגרונום, ניסים דניאלי, המגעים לקראת ההסכם עם הענקית הסינית נמשכו כחודשיים: "העסקה מהווה עבורנו כוח פיננסי עצום, ואין לנו ספק שהקשר הזה יסייע לנו לפרוץ לשווקים חדשים בסין ובעולם. בזכות ההסכם כבר נוצר עניין רב בקרב משקיעים רבים, ואנחנו מקיימים משא ומתן מתקדם לגיוס מסיבי של הון לחברה", אמר.

"שתי המדינות מרוויחות"

כשברקע עסקת הענק של ברייטפוד-תנובה והעניין הנרחב שמגלות חברות סיניות בישראל, הופיע אמש (ד') סגן שר המדע והטכנולוגיה של סין, וואנג וואיז'ונג, בכנס Mixiii לחדשנות שקיים המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון. לדברי סגן השר הסיני "אנחנו נחושים לחתום על הסכמים נוספים עם ישראל ולהביא לסין טכנולוגיה וחדשנות פורצת דרך".

הבכיר הסיני התייחס גם לסוגיית הקניין הרוחני שנחשבת לאחת הסוגיות המטרידות ואף מרתיעות חברות ישראליות שמתעניינות בחדירה לשוק הסיני, וניסה להעביר מסר מרגיע: "תחום הקניין הרוחני זוכה לשיפור אדיר בסין מבחינת הרגולציה וההגנה עליו, ממש כמו בכל מדינה גדולה בעולם. בלי חוקים להגנה על הקניין הרוחני, לסין לא יהיו יכולות טכנולוגיות וזה הבסיס ליצירת יזמויות וסטארט-אפים בסין. זה לא רק בשביל השותפים שלנו, אלא גם בשביל אזרחי סין עצמם", אמר.

המדען הראשי חסון אמר בהתייחס לקשרים העסקיים בין החברות הסיניות לישראליות כי "אנו מחויבים להמשיך ולהשקיע ביחסים שבין המדינות למען קידום הצמיחה והפיתוח. שיתופי-הפעולה במחקר ובפיתוח בין ישראל לבין סין איתנים ושתי המדינות מרוויחות מהם".