ברקליס: בנק ישראל יוריד את הריבית ל-0.5% בשבוע הבא

ברקליס מסתמכים בהערכה זו על מודלים מהעבר, כאשר בנק ישראל הסתמך על נתונים מאקרו כלכליים עבור החלטות עתידיות ■ לטענתם, בשבוע הבא יוריד הבנק את הריבית ל-0.5%

האינפלציה הנמוכה והצמיחה החלשה תומכים בהורדת ריבית נוספת על ידי בנק ישראל בשבוע הבא. כך מעריכים כלכלני ברקליס, בסקירה שפרסמו היום (ה'). לטענת ברקליס, "למרות ששיעור הריבית של 0.75% הוא כבר נמוך מאוד, הנתונים האחרונים מצביעים על אפשרות להורדה נוספת".

ברקליס מסתמכים בהערכה זו על מודלים מהעבר, כאשר בנק ישראל הסתמך על נתונים מאקרו כלכליים עבור החלטות מוניטריות. "בעקבות הירידה באינפלציה ונתוני הצמיחה מהחודש שעבר, המודל חוזה הורדת ריבית של 25 נקודות בסיס", מציינים בברקליס, וחוזים ריבית בשיעור 0.5% בשבוע הבא.

ברקליס מסתמכים על נתונים מהשנים 2005-2014, אז הנגיד פישר קיבל את החלטות הריבית ללא הוועדה המוניטרית.

התוצר המקומי הגולמי צמח ברבעון הראשון ב-2.1% בלבד, בניגוד להערכות אנליסטים בשוק ההון לצמיחה של 3.5% ומעלה. זאת, לאחר צמיחה של 2.9% ברבעון הרביעי של 2013 וצמיחה של 1.9% ברבעון השלישי.

כמו כן, הנתונים הראו כי גם משקי הבית מרגישים בכיסם את ההאטה במשק: נפילה של 2% נרשמה בצריכה הפרטית, אשר משקפת ירידה של 4% בהוצאה לנפש. צלילה של 14% נרשמה בהשקעות בנכסים קבועים.

גם האינפלציה מצביעה על האטה. מדד המחירים לצרכן טיפס בחודש אפריל בשיעור של 0.1% לרמה של 101.9 נקודות, הרבה מתחת לתחזיות המוקדמות שצפו עלייה של 0.6%.