ההפסד הרבעוני של חברת החשמל התרחב ל-347 מיליון שקל

זאת לעומת הפסד של כ-253 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ■ צריכת החשמל של החברה קטנה במהלך הרבעון הראשון כתוצאה מהירידה בביקוש לחשמל במשק ומכניסת יצרני חשמל פרטיים

צריכת החשמל של חברת החשמל קטנה במהלך הרבעון הראשון כתוצאה מהירידה בביקוש לחשמל במשק ומכניסת יצרני חשמל פרטיים. צריכת החשמל ברבעון הראשון של 2014 הסתכמה לסך של כ-12.12 מיליארד קוט"ש, לעומת סך של כ-12.98 מיליארד קוט"ש בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ 6.63%.

ההפסד לרבעון מסתכם לסך של כ-347 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-253 מיליון שקל. עיקר הגידול בהפסד, נובע מגידול בהפרשה לחובות מסופקים בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד ומגידול בעלויות המימון.

עוד מדווחת חברת החשמל על שיפור ברווח מהפעלת מערכת החשמל, ל-1.11 מיליארד שקל, לעומת סך של כ-790 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח נובע בעיקר מחסכון בעלויות הדלקים.

חברת החשמל מדווחת על תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ-1.64 מיליארד שקל ברבעון הראשון לשנת 2014, המהווה שיפור של כ 984 מיליון שקל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שיפור זה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת נובע בעיקר מהמעבר לשימוש בגז טבעי לעומת השימוש בדלקים יקרים ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2013 הסתכמו לסך של כ-6.69 מיליארד שקל, לעומת סך של כ-6.39 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2013, גידול של כ-4.8%.

יו"ר הדירקטוריון, אלוף (במיל.) יפתח רון-טל: "החברה ממשיכה בתהליך השיפור בתזרים המזומנים כתוצאה מהמעבר לשימוש בגז טבעי, דלק ירוק, כחול לבן וזול יותר".

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן: "תוצאות הרבעון מראות המשך שיפור בנתוני הדוחות הכספיים של חברת החשמל וזאת למרות חוסר כיסוי מספק בתעריף החשמל. על אף חוסר כיסוי זה, ממשיכה חברת החשמל לספק שירות אמין וזמין, ברמה הגבוהה ביותר, לכלל לקוחותיה. עמידה באתגרים אלו מבוצעת במקביל לכניסתם למשק של יצרני חשמל פרטיים בהיקפים משמעותיים, ועל אף התמשכות המו"מ בנושא השינוי המיבני במשק החשמל וחוסר אסדרה של השוק."