חוסל מפקד ארגון הטרור הסלפי שאחראי על ירי טילים לאילת

כוחות הביטחון במצרים דיווחו כי מפקד "אנסאר בית אל-מקדס" שאדי אל-מנעי נהרג מאש שפתחו לעברו אלמונים בחצי האי סיני

כוחות הביטחון במצרים דיווחו הלילה (ו') כי מפקד ארגון הטרור הסלפי הקיצוני "אנסאר בית אל-מקדס" נהרג מאש שפתחו לעברו אלמונים בחצי האי סיני. הארגון, המקושר לאל-קאעידה, לקח על עצמו אחריות לאירועי ירי הרקטות האחרונים לעבר אילת.

מקור ביטחוני במצרים ציין כי מלבד המפקד, שאדי אל-מנעי, נורו למוות שלושה חברים נוספים בארגונו במרכז חצי האי. מלבד הירי לעבר ישראל, היה אחראי ארגון הטרור למספר מתקפות על כוחות הביטחון במדינה. בשלב זה לא ידוע זהותם של היורים.

לפני שבועיים הורה התובע הכללי במצרים להעמיד לדין 200 מחברי הארגון בגין מעורבותם בפעולות טרור ברחבי המדינה. התביעה מייחסת לנאשמים מעורבות בכמה פעולות טרור, בהן ניסיון התנקשות בשר הפנים המצרי, מוחמד איברהים, ורצח קצין בכיר במנגנוני הביטחון.

הפעם האחרונה בה ביצע הארגון ירי לעבר ישראל הייתה בחודש ינואר האחרון, אז שתי רקטות גראד נורו לכיוון העיר הדרומית ונפלו בשטח פתוח. פיצוצים נוספים נשמעו ברחבי אילת וכוחות הביטחון, המשטרה ופיקוד העורף פתחו בסריקות על מנת לנסות ולאתר נפילות נוספות. בתקרית לא היו נפגעים.

הארגון המצרי האשים בהודעתו את ישראל בעימותים האלימים במצרים. "מי שעוקב אחר האירועים שמתרחשים במצרים בכלל ובסיני בפרט, צריך לדעת היטב כי הגורם העיקרי למלחמה הזו הם היהודים", נכתב בכרוז שפרסם הארגון. "הם מפעילים לחץ על ממשלות המערב הכופרות, העושקות ומשליטות סדר צבאי במצרים כדי להגן על ביטחונה של הישות שנקראת ישראל".