הכנסות של כ-114 מ' ד' לאבנר ודלק קידוחים ברבעון הראשון

הרווח הנקי של אבנר גדל ל-17.6 מ' ד' ברבעון הראשון ואילו של הרווח של דלק קידוחים הסתכם בכ-18.9 מ' ד' ■ במהלך הרבעון הראשון הפיקו השותפות כ-1.6 BCM גז טבעי ממאגר "תמר"

דלק קידוחים ואבנר דיווחו הערב (א') על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2014, שהצביעו על יציבות בכל הפרמטרים בפעילות השוטפת כתוצאה ממכירת גז טבעי וקונדנסט מ"תמר" למגוון לקוחות בישראל.

בשורה התחתונה הציגו השותפות גידול מהותי ברווח הנקי. הרווח הנקי של אבנר ברבעון הראשון של 2014 הסתכם ב-17.6 מיליון דולר, לעומת כ-150 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של דלק קידוחים הסתכם ב-18.9 מיליון דולר לעומת 1.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מהכנסות ממכירת גז טבעי וקונדנסט מפרויקט ממאגר "תמר", שהחל לספק גז למשק הישראל בחודש מרץ 2013.

ההכנסות של אבנר ברבעון הראשון של 2014 הסתכמו בכ-57 מיליון דולר, זאת לעומת כ-28.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות בניכוי תמלוגים המועברים למדינה הסתכמו ברבעון בכ-47.2 מיליון דולר לעומת 25.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות של דלק קידוחים ברבעון הראשון של 2014 הסתכמו בכ-57.1 מיליון דולר זאת לעומת כ-31.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

כאמור, השיפור בתוצאות נובע ברובו מתחילת הפקת הגז מ"תמר", שהסתכמה במהלך הרבעון בכ- 1.6 BCM גז טבעי ו-כ-76 אלף חביות קונדנסט.

נזכיר כי במהלך הרבעון דלק קידוחים ואבנר השלימו גיוס אג"ח בהיקף של 2 מיליארד דולר, כמיליארד דולר לכל שותפות, במטרה לממן את חלקן בפיתוח מאגר "לוויתן" ומחזור החוב שנלקח לצורך פיתוח פרויקט "תמר". ההנפקה זכתה לביקושי יתר בהיקף של 13.5 מיליארד דולר.

כמו כן, במהלך הרבעון חתמו השותפויות במאגר 'תמר' על הסכם הבנות למכירת עד 4.5 BCM גז טבעי לשנה, לתקופה של 15 שנים, ליוניון פנוסה הספרדית המחזיקה במתקן הנזלה במצרים.

גדעון תדמור, יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר: "לאחר ההצלחה האדירה של הגיוס אנחנו יכולים להמשיך במרץ בפיתוח לוויתן כעוגן אסטרטגי למדינת ישראל, לשוק המקומי ולאזור כולו. במקביל, אנו ממשיכים להשקיע בהרחבת פרויקט תמר ובהתקנת מדחסים שיגבירו את קצב האספקה למשק הישראלי".

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים: "ההפקה ממאגר תמר מהווה מנוע צמיחה משמעותי מאוד למשק הישראלי ומובילה להפחתה משמעותית בעלויות האנרגיה של כלל התעשיה הישראלית. אנו פועלים במרץ רב על מנת לקדם את פיתוח מאגר לוויתן מתוך מטרה להבטיח את אמינות האספקה וצרכי המשק המקומי לצד ייצוא גז לשווקים האזוריים והגלובאליים".