ההיסטוריה חוזרת? לאחר ההסדר, נאוסיטי שוב מגייסת אג"ח

מבקשת לגייס עד 80 מיליון שקל בהנפקה הנוכחית, לאחר שהנפקת אג"ח קודמת בסך 290 מיליון שקל, הסתיימה בהסדר שכלל מחיקת חלק מהחוב

זה שהגאות בשוק הקונצרני מושכת עוד ועוד חברות מהשורה השנייה והשלישית לגייס אג"ח בשוק המקומי, זה לא חדש. אבל כעת נראה שהשוק עד כדי כך חם, שאפילו חברות שנקלעו בעבר להסדר חוב, שכלל מחיקה של חלק מחובן למשקיעים, מנסות שוב את מזלן.

כזאת היא חברת הנדל"ן נאוסיטי, שבשליטת אהוד בן שך, דוד ארדיטי ושבתאי בר נוי. נאוסיטי דיווחה אמש כי דירקטוריון החברה הנחה את הנהלתה לבחון אפשרות לגיוס איגרות חוב, בהיקף של עד 80 מיליון שקל.

נאוסיטי היא יזמית של פרויקטי בנייה למסחר ולמגורים במזרח אירופה, במדינות כמו רומניה, צ'כיה הונגריה ופולין. ב-2007 הנפיקה החברה אג"ח בהיקף של 290 מיליון שקל בגיוס מהציבור, ועל רקע המשבר שחל ב-2008, הוקפאו רבים מהפרויקטים שלה. על רקע זה בוצע בחברה לפני מספר שנים הסדר חוב, שכלל מחיקת חלק מסכום החוב והמרתו למניות, פריסה ארוכה יותר של יתרת החוב והזרמת כספים על ידי הבעלים.

אם אמנם תושלם ההנפקה, נאוסיטי תהפוך בכך לחברה השלישית בתולדות המשק שביצעה הסדר חוב, ולאחריו הנפיקה שוב אג"ח. החברה הראשונה שעשתה זאת הייתה הכשרה החזקות ביטוח, לאחר שביצעה הסדר שכלל פריסת חוב ללא תספורת, ואאורה, שבה הבעלים החדש יעקב אטרקצ'י (שרכש את החברה לאחר הסדר החוב) גייס חוב אג"ח. זאת לאחר שסדרות אג"ח קודמות שהנפיקה החברה תחת הבעלים הקודמים, בועז משעולי ויוסף צליח, עברו הסדר שכלל פריסה של החוב המובטח ומחיקת חלק מהחוב הלא מובטח.

אם אכן יעלה בידי נאוסיטי להנפיק בעתיד חוב אג"ח, הרי שהיא תעשה היסטוריה נוספת: היה תהיה החברה הראשונה שפעילה בתחום הנדל"ן במזרח אירופה, אשר חוזרת להנפיק אג"ח מאז המשבר של 2008.

חברת נאוסיטי נסחרת היום בבורסה לפי שווי של 36 מיליון שקל, לאחר שמנייתה טיפסה ב-17% מתחילת השנה. את שנת 2013 סיימה החברה עם הכנסות בגובה 128 מיליון שקל, ורווח נקי של 5.2 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה מסתכם ב-98 מיליון שקל.