לראשונה: איסי מיאקי במוזיאון העיצוב בחולון

תערוכת עיצוב בטרנד החזרה למלאכות מסורתיות: "קיפולים - ממלאכה מקומית לעיצוב עכשווי"

במוזיאון העיצוב בחולון תיפתח בחודש יולי תערוכה חדשה שאצרה חזאית הטרנדים הבינלאומית לי אדלקורט. התערוכה "קיפולים: ממלאכה מקומית לעיצוב עכשווי", שתיפתח ב-3.7, תחשוף לראשונה בעולם את הקולקציה פורצת הדרך ".5 132" של המעצב היפני איסי מיאקי מ-2007, המבוססת על בד קפלים שטוח שהופך לפריט לבוש תלת-ממדי ברגע שבו לובשים אותו. הקולקציה נוצרה ב"מעבדת המציאות" בסטודיו של מיאקי, בשיתוף-פעולה עם אטנשי מחשבים ומהנדסי טקסטיל.

בתערוכה משתתפים כ-60 מעצבים מישראל ומהעולם, והיא מציגה עיצובים עכשוויים המשקפים מלאכות מסורתיות ביתיות. "אנו ניצבים על סף תחייה משמעותית של תהליכי ייצור ישנים באמצעים חדשניים, ואנו עדים לדור של מעצבים צעירים החשים דחף להמציא מכונות משלהם או לשכלל מכונות קיימות, מתוך עניין בתהליך עצמו ולא רק בתוצר הסופי", אומרת אדלקורט.

התערוכה עוקבת אחר התחייה של עולם מלאכות היד, החיפוש אחר הייחודי, המקומי והמקורי, ההערכה המחודשת למסורת ולשורשים אתניים, לצד השעמום והמיאוס שמעורר השוק הגלובלי והפחד מהפיכתה של החברה האנושית לווירטואלית ולחסרת אופי. "מעצבים ואמנים יוצרים עבודות המדגישות את הפן האנושי של תהליך הייצור, בהקשר של אורח חיים אחראי יותר. מלאכת היד מהותית להישרדותם של כישורים חשובים שעברו מדור לדור במשך מאות שנים ונמצאים כיום על סף הכחדה".

איסי מיאקי נחשב למעצב חקרן וממציא מחונן, אשר משלב חומרים, מסורת אסתטית וחדשנות טכנולוגית. "מיאקי הוא האלכימאי של עולם האופנה, ויצירת קפלים היא הזהב בו הוא משתמש" אומרת עליו אדלקורט.