דוד לוי הודיע: לא אתמודד בבחירות לנשיאות המדינה

רובי ריבלין, פואד בן-אליעזר, מאיר שטרית, דליה איציק, דליה דורנר ודן שכטמן הגישו מועמדותם

הבחירות לנשיאות מתקרבות לישורת האחרונה: לקראת סגירת רשימת המועמדים הלילה בחצות, הגישו במהלך היום (ג') ששה ח"כים ואנשי ציבור את מועמדותם לתפקיד נשיא המדינה לידי יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, לאחר שהשיגו את עשר חתימות חברי הכנסת הדרושות על מנת להגיש את המועמדות.

המועמדים הם ח"כ ראובן (רובי) ריבלין (ליכוד), ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר (העבודה), ח"כ מאיר שטרית (התנועה), הח"כית לשעבר דליה איציק, השופטת בדימוס דליה דורנר וחתן פרס נובל פרופ' דן שכטמן.

מועמדים נוספים אינם צפויים להגיש מועמדות לתפקיד, אולם הרשימה תהיה פתוחה עד הערב בחצות, ובמהלך היום הוזכרו שמות של אישים שעשויים להפתיע ברגע האחרון, ולהגיש את מועמדותם.

המועמד המוביל, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין (הליכוד), הודה לאדלשטיין במעמד הגשת המועמדות: "על הדרך שבה אתה מלווה את הבחירה, לתפארת הכנסת", לדבריו, "נשיא המדינה נבחר ע"י נבחרי הציבור, אך ברור שאלו מתייחסים לנטיית הלב של הציבור ואני מקווה שכך יהיה גם הפעם. נשיא המדינה הנוכחי, שמעון פרס, הביא כבוד גדול לבית הנשיא - ומן הראוי שידע כל מועמד לנשיאות, שהתפקיד העומד לפניו הוא תפקיד לא קל ואסור חלילה שיפגע בקדושתו הממלכתית ובאיחוד העם. אני מקווה שכאשר אבחר, אוכל לשמש כנשיא במערכת הכל כך חשובה למדינה שלנו, אשר שסועה בדעות רבות בצד הפוליטי והחברתי".

במכתב לחברי הכנסת כתב המועמד בנימין (פואד) בן-אליעזר (העבודה) כי "כנשיא מדינת ישראל בית הנשיא יהיה לבית העם. יהיה זה משכן שבו כל אחת ואחד מאזרחי ישראל ימצא בו ביטוי. משכן של אחדות ואהבת האדם, משכן שכל אחת ואחד יוכל לשאת אליו עיניים בגאווה ובתחושת שייכות. אני מאמין כי מעשיי ופעילויותיי לאורך עשרות רבות של שנים מדברות בעד עצמם ומעידים על מה שאמשיך לעשות כנשיא מדינתנו".