סיבוב פרסה של רה"מ נתניהו: תומך בריבלין לנשיאות

(עדכון) - גם נפתלי בנט וגלעד ארדן הביעו היום תמיכה בריבלין ■ מסתמן: ליברמן יתמוך באיציק

יום לאחר סגירת רשימת המועמדים לתפקיד נשיא המדינה, הכריזו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, על תמיכה רשמית במועמדותו של רובי ריבלין לנשיאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ח"כ ראובן ריבלין ואמר לו: "עברנו הרבה דברים בחיינו, ימים טובים יותר וימים טובים פחות ואני מקוה שנעבור ימים טובים יותר. המתנתי לראות את רשימת המועמדים הסופית וכראש הממשלה וכיו"ר הליכוד אני מביע תמיכה במועמדות שלך".

ריבלין אמר בתגובה להודעת ראש הממשלה: "אני מודה לראש הממשלה על תמיכתו במועמדותי לנשיאות המדינה".

מלכתחילה נטה בנט לתמוך במועמד הימין ריבלין, אך הוא המתין לראות אם לא ייכנס מועמד ימין נוסף דוגמת דוד לוי לזירה. מרגע שהתבררו המועמדים הסופיים יצא היום בנט בהכרזה.

"אומרים שאדם נמדד 'בכוסו, בכיסו ובכעסו'. בכוסו - רובי ריבלין מעולם לא היה שיכור כוח. גם כשנשא בתפקידים רמי מעלה דאג דווקא למיעוט ולחלש. בכיסו - צניעותו שובת לב, והנכונות שלו לעבודה אפורה בכנסת גם כשירד מכיסא השר ויו"ר הכנסת עוררה בי הערכה גדולה. ובכעסו - גם כשהפסיד בפעם הקודמת בבחירות לנשיאות, נהג באצילות ובממלכתיות. זה לא קל לאף אחד להפסיד", אמר היום בנט.

בנט הוסיף כי "רובי הוא המועמד הטבעי לנשיאות מדינת ישראל, הוא איש ממלכתי, ציוני, אנושי, אוהב גדול של ארץ ישראל, תורת ישראל ושל עם ישראל. איש רגיש, איש שיודע להתרגש ושיודעים לרגש. כזה צריך להיות הנשיא שלי. אין סמלי בעיני מאשר היום, ביום שחרור ירושלים, להודיע על תמיכה באיש שירושלים היא שמו השני. כידוע ההצבעה חופשית וחשאית, אך אמליץ גם לחברי לתמוך ברובי ואפעל למען ניצחונו".

גם השר גלעד ארדן קרא לחברי הכנסת לתמוך בבחירתו של ראובן ריבלין לנשיאות. לדבריו, "ראובן ריבלין, איש ירושלים המייצג ערכים לאומיים ודמוקרטיים, הוא המועמד המתאים ביותר לכהן כנשיא המדינה ואני מביע בו את תמיכתי לנשיאות".

מנגד, מסתמן כי שר החוץ, אביגדור ליברמן יתמוך במועמדותה של דליה איציק לתפקיד נשיאת המדינה. חרף התחייבותו לתמוך בכל מועמד שבו יתמוך ראש הממשלה, נראה כי ליברמן לא יישר קו עם נתניהו לנוכח העובדה שהמהלך נעשה ללא תיאום מוקדם. ליברמן, שאינו רואה עצמו מחוייב להודעת ראש הממשלה, צפוי לתמוך באיציק.

בתוך כך, ארגוני נשים יצאו היום בפנייה לברי הכנסת לתמוך בדליה איציק לנשיאות. תמכו בדליה איציק, הגיע הזמן לנשיאה", כתבו במכתב שהעבירו ראשות ארגוני נשים בהווה ובעבר, בבקשה "לנצל את ההזדמנות ההיסטורית שניתנה בידיהם ולבחור לראשונה בתולדות המדינה אישה לתפקיד - את דליה איציק".

בין החתומות על המכתב מרית דנון, לשעבר מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה, כלת פרס ישראל ומנכ"לית עמותת "לא לאלימות נגד נשים" רות רזניק, יו"ר שדולת הנשים לשעבר רינה בר-טל, יו"ר נעמת לשעבר טליה לבני, יו"ר עמותת כ"ן לקידום נשים מיכל יודין, רונית לב ארי, לשעבר מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה משרד ראש הממשלה, שמחה לוין מנכ"לית מכללת קישורים-כישורים, מומחית להכשרת מנהיגות נשים ונורית אבנר, חברת מועצת עיריית רמת השרון וחברה בעמותת כ"ן.

במכתב מציינות ראשות ארגוני הנשים כי "דליה איציק הוכיחה שוב ושוב כי היא קשובה להלך הרוח הציבורי, ופעלה רבות לטובת הנהגת שוויון מגדרי" ומוסיפות כי הן ראו בדליה איציק שותפת אמת למהלכים והמאבקים לאורך השנים. בין השאר מזכירות החתומות כי איציק הובילה את המאבק נגד העלאת גיל הפרישה לנשים, וכחלק מתפיסת עולמה קידמה נשים בשוק העבודה בדרך לשוויון, מינתה נשים לתפקידים בכירים ויזמה הצעות חוק לייצוג שוויוני לבני שני המינים בדירקטוריונים וכן בוועדות למינוי נושאי משרה שיפוטית.