עובדים ברשות השידור יתפקדו לליכוד: אומרים לארדן שלום

בעמוד הפייסבוק של "מטה המאבק למען הצלת השידור הציבורי" פורסמה קריאה לפקוד המונים לליכוד ולפגוע במעמדו של שר התקשורת גלעד ארדן

גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ
גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ

"מטה המאבק למען הצלת השידור הציבורי" קורא בעמוד הפייסבוק שלו לעובדי רשות השידור להתפקד למפלגת הליכוד ולפקוד גם את ילדיהם בני ה-18 ומעלה.

הסטטוס שעלה בעמוד הפייסבוק של המטה, המאגד כמה מהוועדים ברשות השידור, נפתח בכותרת "אומרים שלום לגלעד ארדן", ומטרתו לפגוע במעמדו של ארדן בתוך המפלגה.

לדברי יו"ר הוועד המשולב של רשות השידור, ענת עוזרי, "רבים מעובדים רשות השידור העבירו טפסים, אבל זה לא מספיק, אנחנו רוצים עוד, גם את ילדיהם בני ה-18 ומעלה".

מלשכת שר התקשורת טרם נמסרה תגובה.

יו"ר הוועד המשולב ברשות השידור, ענת עוזרי, מסרה: "שעת השין הגיעה. עובדי רשות השידור ובני משפחותיהם, חברים וילדים מעל גיל 18, מתפקדים כדי להגדיל את מאגר הטפסים שכבר קיים. המטרה היא להגיע ל-3,000 מתפקדים, ואנחנו בדרך לשם".

אגודת העיתונאים בתל-אביב מסרה בתגובה: "עיתונאי רשות השידור לא קוראים להתפקד לליכוד, ובתוך כך מסתייגים ומגנים בכל תוקף את קריאת 'המטה להצלת השידור הציבורי' להתפקד לליכוד. רק עיתונאים 'מטעם' מתפקדים למפלגות, ועיתונאי רשות השידור אינם כאלה, לא היו ולא יהיו - לא בעבר, לא בהווה ובוודאי שלא בעתיד".

בתגובה לדברים הוציא יו"ר ועד עיתונאי קול ישראל בתל-אביב, ברוך אסקרוב, פנייה לשר התקשורת גלעד ארדן, ובו הוא מגנה את הפרסום בפייסבוק הקורא לאנשי רשות השידור להתפקד לליכוד.

אסקרוב אמר על הפרסום כי "כל-כולו רטוריקה כוחנית שלא רק שעבר זמנה - מעולם לא היה ולא יהיה לה זמן בקירבנו העיתונאים העורכים והשדרים שבשמם אני כותב לך. אנו רואים בפרסום זה חרפה לארגוננו, לעובדיו ולנציגי עובדיו. כעתונאי השידור הממלכתי ציבורי אנו מגנים פרסום זה, אנו מגנים כל שמץ מחשבה בכיוון נלוז זה, נלוז מבחינה ממלכתית, ציבורית, אתית, אסתטית. כל-כולו רטוריקה כוחנית שלא רק שעבר זמנה - מעולם לא היה ולא יהיה לה זמן בקירבנו העיתונאים העורכים והשדרים שבשמם אני כותב לך. אין חלקנו עם צעדים בריוניים אלה המלכלכים את אוירנו הציבורי - אויר אוירה וספירה שעיתונאי קול ישראל הנוכחיים בונים ובנו לתפארת ישראל, קול ישראל ומאזיני ישראל. כך היה - וכך אנו משוועים שימשיך. כשהינך מדבר בשם טובת 8 מיליון אזרחי המדינה, אתה ודאי יודע שטובתם ורצונם הוא בהמשך שידורי קול ישראל ללא פגיעה. תיקון - כן, אך לא פירוק, הרכבה וניסויים אחרי המוות".