הלנת השכר הסדרתית של בית"ר ירושלים

מעתירה שהגישה ההסתדרות, עולה כי בעונה החולפת איחר אלי טביב בתשלום השכר לשחקנים בממוצע של 22.6 ימים (!) לחודש

אלי טביב / צלם: שלומי יוסף
אלי טביב / צלם: שלומי יוסף

לא פשוט להיות שחקן בית"ר ירושלים בימינו - לפחות אם אתה מהשחקנים האלו שאוהבים לקבל את המשכורת שלהם בזמן. מעתירה שהגישה היום (ב') ההסתדרות לבית הדין לעבודה נגד קבוצת הכדורגל, עולה כי בעונה החולפת (2013/14), איחר בעלי המועדון, אלי טביב, בתשלום השכר לשחקנים בממוצע של 22.6 ימים (!) בכל חודש.

האיחור הקטן ביותר היה באוגוסט (12 יום "בלבד"). האיחור הגדול ביותר נרשם כעת - כאשר השחקנים טרם קיבלו את משכורות חודש אפריל (איחור של 32 יום).

"מעביד שאינו משלם שכר לעובדיו אינו יכול, בשום אופן, לדרוש מעובדיו להתייצב לעבודתם ואי הגעת העובדים בנסיבות אלו לעבודתם אינה יכולה, בשום מקרה, להיחשב כעבירת משמעת", נכתב בעתירה על רקע כוונתו של טביב לקנוס שחקנים שהחרימו את אחד מאימוני הקבוצה על רקע אי-תשלום שכרם.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכת הדין מאיה צחור אבירם, דורשת ההסתדרות - המייצגת את שחקני בית"ר, בין היתר: תשלום מלוא משכורת חודש אפריל 2014 ומשכורת חודש מאי 2014 לרבות העברת מלוא התשלומים לקרנות הפנסיה וההשתלמות, בהתאם לחוזי ההעסקה של העובדים; צו הצהרתי זמני הקובע, כי בית"ר אינה מוסמכת להטיל קנסות כספיים על עובדיה ללא הסדר משמעתי מוסכם ודו צדדי.

כזכור, רכש את אלי טביב את בית"ר בקיץ האחרון מידיו של ארקדי גאידמק, כשלטענתו התחייב לכסות את חובותיה הגבוהים של הקבוצה. למרות ציפיות גדולות מצד האוהדים, בית"ר לא הצליחה להתרומם על המגרש, וסיימה את העונה רק במקום השביעי בליגת העל.