בניון סגר במכבי חיפה לשנתיים; ירוויח 500 אלף ד' בכל עונה

יממה אחרי שהמו"מ פוצץ, שני הצדדים חזרו לדבר והמועדון מסר רשמית על סיכום; שב לליגת העל אחרי 12 שנים בחו"ל וימונה למנג'ר בתום החוזה

יוסי בניון / צלם: רויטרס
יוסי בניון / צלם: רויטרס

יממה בלבד אחרי שמכבי חיפה ויוסי בניון הודיעו שלא הצליחו להגיע לעמק השווה במו"מ להחזרת הכוכב לכרמל, הערב (שישי) הגיע מפנה שמסיים את הסאגה בצורה חיובית ואפילו היסטורית. הירוקים הודיעו - הגענו לסיכום עם קפטן הנבחרת על חוזה לשנתיים, ובניון שב לליגת העל אחרי 12 שנים באירופה. "אנחנו שמחים לקבל את יוסי בחזרה לקבוצה ובירוק, ובחזרה לליגה שלנו", אמר נשיא מכבי חיפה, יענקל'ה שחר, שהיה מצוי בשיחות טלפוניות עם בניון יחד עם סגנו עוזי מור.

במסגרת הסיכום בין הצדדים, בניון אמור להתמנות למנהל המקצועי של מכבי חיפה בתום השנתיים. בניון, שביקש בתחילה 600 אלף דולר, הסכים לבסוף על חוזה בשווי 500 אלף דולר בעונה. מי שתיווך בעסקה הוא הסוכן אבי נמני.

בניון עצמו הוסיף: "אני שמח ומאושר לחזור ללבוש את החולצה הירוקה. התגעגעתי מאוד לקהל הנפלא, ומאמין שביחד עם הצוות המקצועי, השחקנים וההנהלה נשחזר את הימים הגדולים של מכבי חיפה". הקשר יגיע לארץ בשבוע הבא ויקיים מסיבת עיתונאים חגיגית.

נושא אחד שעליו חיפה תצטרך לתת את הדעת הוא מספר החולצה של בניון. במהלך כל הקריירה, שיאן ההופעות בנבחרת דאג ללבוש את הספרה 15, כמעט בכל מקום בו שיחק. כרגע הספרה הזו שייכת בחיפה לאלעד גבאי, שכלל לא בטוח כי ישאר בסגל, אך בכל מקרה הוא עשוי להתבקש לוותר עליה.

יוסי בניון בן ה-34 העביר ארבע עונות במדי מכבי חיפה, בהן הפך לאליל של יציע ג' כשהוא מוליך את הקבוצה לתארים. "היהלום מדימונה", כפי שכונה באותם ימים, הגיע מהפועל ב"ש ב-1998 ומיד הטביע את חותמו, כשזכור במיוחד השער שלו נגד פ.ס.ז'. בהמשך הוא היה חלק מרכזי בשתי האליפויות הרצופות שחיפה זכתה תחת אברם גרנט, לפני שנמכר לראסינג סנטאנדר הספרדית ב-2002.