מסתמן: היוזמה השנייה לדחיית הבחירות לנשיאות נכשלה

יו"ר הכנסת אדלשטיין נפגש היום עם היועץ המשפטי של המשכן, ובפגישה בין השניים הושמעו נימוקים פוליטיים, ואף אחד מהם לא התגבש לעילה משפטית שיכולה לעבור את בג"ץ ■ הבחירות לנשיאות יתקיימו כמתוכנן ביום שלישי הקרוב

יולי אדלשטיין, המכביה מציינת 80 שנה / צילום: יוסי כהן
יולי אדלשטיין, המכביה מציינת 80 שנה / צילום: יוסי כהן

נכשל עוד ניסיון לדחיית הבחירות לנשיאות המדינה: יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, נועד הבוקר (א') עם היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, במטרה לבחון את האפשרות לדחות את הבחירות לנשיאות המדינה בכמה שבועות בעקבות פרישתו של פואד בן-אליעזר אתמול מהמרוץ.

בפגישה בין השניים הושמעו נימוקים פוליטיים, ואף אחד מהם לא התגבש לכדי עילה משפטית שיכולה לעבור את בג"ץ. בתום הפגישה הוחלט כי הבחירות לנשיאות יתקיימו כמתוכנן ביום שלישי הקרוב.

"האווירה הקשה שממשיכה ואופפת את המירוץ מעוררת חוסר שביעות רצון מהתהליך ומטילה צל כבד על המתמודדים ועל הכנסת", אמר אדלשטיין. "האזרח מספר 1 צריך להיות מספר 1 בניקיון-כפיו, באמינותו ובמוסריותו ולהגיע לתפקיד נשיא המדינה בדרך הישרה והנקייה ביותר. עלינו מוטלת חובה לעשות הכול שכך אכן יהיה. לצערי הרב, לא ניתן להתכחש לכך שבאווירה הקיימת הבחירות שתתקיימנה לנשיאות תהיינה נטולות כל מימד של חגיגיות ומכובדות - כפי שהן אמורות להיות. אך עם זאת, בחשש כבד מצפונות העתיד, החלטתי להשאיר את תאריך הבחירות המקורי על כנו", הסביר יו"ר הכנסת.

אדלשטיין אמר שהניסיון לדחות את הבחירות נבע מפניות רבות מחברי כנסת ומשפטנים שהשמיעו באוזניו עצות רבות ובהן הצעות לדחות את בחירות, אולם גורמים בליכוד טוענים כי מאחורי הרעיון עמדו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואנשיו.

אדלשטיין חשב שיוכל לגבש קואליציה בעד הדחיה, אולם אם אתמול נראה היה שיש עתיד, העבודה, הבית היהודי יתאחדו בקריאה לדחות את הבחירות כדי למצוא מועמד חלופי לשמאל, הרי שיש עתיד והבית היהודי טרפדו את היוזמה.

אדשלטיין זימן את כל נציגי הסיעות לישיבה הבוקר אולם נציגי יש עתיד והבית היהודי הודיעו ליו"ר הכנסת שאם הנושא הוא דחיית הנשיאות אז הם מחרימים את הישיבה. כל מה שנותר לאדלשטיין הוא לבטל את הישיבה ולקבוע התייעצות עם היועמ"ש של הכנסת, ינון.

כרגע מתמקדים בכנסת בחלוקת השלל שהיה נחלתו של פואד בן-אליעזר. על-פי הערכות, הקולות יתפצלו בים כל המועמדים, כך שאין מועמד אחד מובהק שיזכה ליהנות מפרישתו של מועמד השמאל. דליה איציק צפויה לגרוף שני שליש מהקולות, ריבלין יזכה לכ-6 מהם ואילו השאחר יתחלקו בין שטרית ודורנר.