נעילה שלילית בבורסה; "השוק המקומי זול באופן יחסי"

בבורסות אירופה נרשמת היום מגמה מעורבת וניו-יורק המסחר מתנהל בעליות קלות ■ ירידות במניות הבנקים

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ב') בירידות קלות, לאחר העליות שנרשמו אתמול. בבורסות אירופה נרשמת היום מגמה מעורבת, והמסחר בוול סטריט מתנהל בעליות קלות. מדד תל אביב 100 עלה ב-0.15% לרמה של 1,270.6 נקודות, ומדד המעו"ף עלה ב-0.2% לרמה של 1,411.5 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי "בעקבות תשואות האג"ח הנמוכות בכל העולם, אנו מעריכים כי שוק המניות זה המקום שיותר ויותר השקעות ימשיכו לזרום אליו. ההחלטה באירופה היתה די צפויה ולכן היא לא גורמת לנו להגדיל חשיפה לאירופה ואנו נשארים במשקל שוק (כ-25% מהתיק החו"לי). בהתאם להמלצותינו בתקופה האחרונה, להערכתנו , חשיפה מוגבלת ונמוכה לשווקים מתעוררים היא צעד נכון לתקופה זו, כפי שמוכיחים שלושת החודשים האחרונים".

"השוק המקומי תיפקד בשבוע האחרון פחות טוב מהשווקים בעולם, בעיקר בגלל הבנקים הבינוניים (מזרחי, בינלאומי ודיסקונט), יחד עם פריגו וכיל. עם זאת, מי שמסתכל על הבנקים בארה"ב בשבוע האחרון רואים ביצועים טובים (במיוחד ביומיים של סוף השבוע) - דבר שאמור להשפיע לטובה על הבנקים המקומיים. בכל מקרה, לשוק המקומי יש פערים לסגור מול העולם והוא מתומחר באופן יחסי זול יותר ולכן ואנו ממשיכים להמליץ עליו במשקל גדול יותר מההשקעה בחו"ל בתיק המניות".

לאחר שבתקופה האחרונה הן נהנו מגיוסים גבוהים של יותר מחצי מיליארד שקל מדי חודש, מסתמן כי הנהירה של הציבור לקרנות נאמנות מנייתיות נעצרה. במהלך מאי גייסו קרנות אלה כ-160 מיליון שקל בלבד (החודש החלש ביותר בקטגוריה מאז דצמבר האחרון), בהמשך לגיוס של כ-270 מיליון שקל באפריל. מדובר בשינוי מהותי, שכן במארס למשל גייסו הקרנות המנייתיות כ-570 מיליון שקל, ואילו בינואר האחרון הן גייסו 900 מיליון שקל - סכום השקול להיקף הגיוס שלהן במהלך כל שנת 2010.

עם זאת, ענף קרנות הנאמנות עצמו עדיין נהנה מקצב גיוסים גבוה יחסית, ורוב הסכום ממשיך לזרום לנכסי סיכון (מניות ואג"ח). את החודש החולף חתמה תעשיית הקרנות עם גיוס של כ-4.7 מיליארד שקל, בדומה להיקף הגיוס שרשמה באפריל, וסך הנכסים המנוהלים בה צמח לכ-260 מיליארד שקל.

אתמול ננעל המסחר בבורסה בעליות, כאשר מדד המעו"ף טיפס בכ-1% ורחוק כעת בכ-0.6% משיא כל הזמנים שנקבע באפריל ועמד על 1,422.4 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-597 מיליון שקל.

המדינה לא תוותר על מניית הזהב בצים

אתמול דיווחנו כי שר התחבורה ישראל כץ יתנגד לבקשת צים שהמדינה תוותר על מניית הזהב שלה. במשרד התחבורה אומרים כי בתום דיונים רבים בנושא הגיע כץ למסקנה כי למדינה יש אינטרס חיוני לשמור בידיה על צי סוחר כאמצעי להכשיר ימאים בעתיד. נציין את החברה לישראל .

בנק לאומי דיווח אתמול כי הוא נמצא במגעים מתקדמים עם משרד המשפטים האמריקאי בכדי להסדיר את הסוגיה הנוגעת לפעילות הקבוצה מול לקוחות שהינם נישומי מס בארצות הברית בשנים 2010-2002. הבנק הודיע כי הוא נמצא לקראת גיבוש הסדר עם משרד המשפטים האמריקאי, ולפיו הבנק ישלם קנס של 950 מיליון שקל.

חברת אייסקיור מדיקל דיווחה היום כי מכרה מערכת IceSense3 לחברת ההפצה GNE Health מבנגקוק, תאילנד, זאת כחלק ממהלך יזום של החברה, בו החלה השנה, להרחבת מכירותיה לשווקים גלובליים מחוץ לארצות הברית.