אנליסטים: התנאים בשוק מפחידים - "זה הראלי שלפני הסערה"

רבים בשוק חוששים כי מחירי המניות הגבוהים בשילוב עם מחזורי מסחר נמוכים ותנודתיות נמוכה, יוצרים שילוב מסוכן שמזכיר את התנאים ששררו בשוק ב-2007, רגע לפני פרוץ המשבר הפיננסי הגדול

דובים דב ירידות בורסה / צלם: פוטוס טו גו , רויטרס
דובים דב ירידות בורסה / צלם: פוטוס טו גו , רויטרס

מדד הדאו ג'ונס וה-S&P סיימו שבוע שלישי ברציפות של עליות וטיפסו ביום שישי לשיא חדש, כאשר מדד הראסל 2000 התאושש בימים האחרונים מגל הירידות שסחף אותו בשבועות האחרונים. עם זאת, ישנם משקיעים שחוששים מאוד משילוב של מספר נתונים שנוצר בשוק, שלהערכתם מזכיר מאוד את התנאים בשוק ב-2007.

ביום שישי, השווקים טיפסו לשיא אך זה היה בליווי מחזורי מסחר נמוכים במיוחד, כאשר מדד ה"פחד" (מדד ה-VIX) הבוחן את רמת התנודתיות בשוק, צנח ב-8% לרמה של 10.73 נקודות, שפל שלא נראה מאז פברואר 2007.

רבים בשוק אומנם סבורים כי אין סיבה לצאת משוקי המניות פשוט משום שלא קיימות אלטרנטיבות אחרות, אך באותה נשימה הם מוסיפים כי השילוש המסוכן של מחירי מניות גבוהים, מחזורים נמוכים ותנודתיות נמוכה מזכירים להם את התנאים ששררו בשוק ב-2007, רגע לפני פרוץ המשבר הפיננסי הגדול. לכן, רבים תוהים כעת האם זהו "הראלי שלפני הסערה"?

"קיימת עמימות, וזה דבר רע עבור המשקיעים המקצועיים שתמיד מחפשים אחר השקעות אטרקטיביות", כתב ניקולאס קולס, אסטרטג מניות בחברת ConvergEx במזכר ללקוחות. "התנודתיות היא אחד הנתונים העוצמתיים ביותר עבור המשקיעים והברוקרים", הוא הוסיף.