חברת דיוידשילד מקימה מיזם בינלאומי לביטוח נסיעות לחו"ל

המיזם - בשיתוף חברת הביטוח הזרה White Mountains Insurance Group

חברת דיוידשילד, בניהול אלון קצף, חוברת לחברת הביטוח הזרה White Mountains Insurance Group, להקמת מיזם בינלאומי משותף לביטוח נסיעות לחו"ל. הבעלות במיזם תתחלק באופן שווה בין White Mountain ודיויד שילד. את המיזם המשותף יוביל שרון חרן, ששימש בשנים האחרונות כסמנכ"ל הפיתוח העסקי הבינלאומי של ביטוח ישיר.

מהצדדים השותפים בעסקה נמסר כי במסגרת ההסכם יוקם מטה בינלאומי בציריך אשר ירכז את המשך פעילות הפיתוח של המוצר והפצתו לשותפים וזכיינים ברחבי העולם. מדובר בפעילות לפיתוח, שיווק והפצת מוצרי ביטוח נסיעות לחו"ל ברחבי העולם, על בסיס פלטפורמת PassportCard של דיויד שילד. בשוק המקומי הפספורטקארד נמכר עם הביטוח של הפניקס.

ביטוחי הנסיעות לחו"ל מספק ביטוחי בריאות לטווחי זמן קצרים ומוגבלים לנוסעים מחוץ לארצותיהם. הפספורטקארד מאפשר למבוטחים לחייב באופן אוטומטי כרטיס חיוב מגנטי (MasterCard) למול נותני שירותי הבריאות, לכשהם יצטרכו, וזאת ללא צורך בהגשת חשבוניות ו/או השתתפות עצמית.

מהמיזם החדש נמסר כי השלמת העסקה כפופה לאישורים רגולטורים ובכלל זה אישור המפקחת על הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר.

זו עסקה שנייה של חברת White Mountain עם זיקה ישראלית בטווח זמן של חודשים אחדים. White Mountain היא קבוצת החזקות השקעות אמריקאית בתחום הביטוח ששמה נקשר לפני מספר חודשים כאחת המתעניינות ברכישת השליטה בכלל ביטוח. בפברואר האחרון החברה הזרה אף רכשה את השליטה באתר האינטרנט להשוואת מחירי ביטוח Wobi, בתמורה לעשרות מיליוני שקלים.

מדובר בחברה ציבורית הנסחרת בארה"ב (טיקר: WTM) במחיר המשקף לה שווי חברה של כ-3.7 מיליארד דולר. החברה רשומה בברמודה והיא עוסקת בביטוחי רכוש וחבויות וביטוחי משנה.

דיוידשילד מתמקדת במתן שירותי שרותי ביטוח רפואי בתקופת רילוקיישן למבוטחים הנמצאים מחוץ למדינת מוצאם (Expatriate) וביטוח נסיעות לחו"ל באמצעות הפספורטקארד. בפברואר האחרון נודע כי חברת עילדב, שבבעלות רוני שטרנבך, חתמה על הסכם להעמדת מימון לסוכנות הביטוח הגדולה דייויד שילד - שבבעלות אלון קצף ומשפחת חיטרון (באמצעות חברת גדקס), ולבעליה.

ההסכם כולל הלוואות המירות למניות דייויד שילד בהיקף 50 מיליון שקל, שיינתנו לסוכנות ולחברת גדקס של משפחת חיטרון, ועוד הלוואה קצרת טווח בגובה 5 מיליון שקל לדייויד שילד בכפוף לצרכיה וכן הלוואת נון ריקורס לגדקס של משפחת חיטרון הניתנת להמרה להחזקות האחרונים במניות דייויד שילד. מדוחות עילדב לרבעון הראשון השנה עולה כי מוקדם יותר השנה הפקידה עילדב כ-40 מיליון שקל בחשבון נאמנות בהתאם להסכמים אלה. נכון לשלב זה טרם התקיימו כלל התנאים המתלים לעסקה בין עילדב לדיוידשילד ובעליה.