בניין בשד' רוטשילד נמכר ליזם צרפתי ב-33 מ' ש'

הבניין, בבעלות קרן ריאליטי, ממוקם על מגרש בשטח כ-600 מ"ר בשדרות רוטשילד 24 בתל אביב, פינת נחלת בנימין ■ נמכר ליזם צרפתי, יהודי תושב חוץ

קרן ריאליטי מכרה בניין בשדרות רוטשילד בתל אביב בעבור 33 מיליון שקל ליזם צרפתי, יהודי תושב חוץ. את הנכס רכשה החברה בשנת 2011 במסגרת מכרז שפורסם בשעתו על ידי הבעלים המקורי בנק מרכנתיל דיסקונט בעבור כ-22.6 מיליון שקל. מדובר ברווח של כמעט 10 מיליון שקל לפני מס בשלוש שנים. בכוונת הרוכש לקדם במקום בנייה של מלון בוטיק.

הבניין שנמכר כעת ממוקם על מגרש בשטח כ-600 מ"ר בשדרות רוטשילד 24 בתל אביב, פינת נחלת בנימין, ומשתרע על פני כ-900 מ"ר בנוי. בשונה מכמה בניינים סמוכים באותו הרחוב לא מדובר בבניין שהוכרז לשימור ועל פי התב"ע התקפה במקום על המגרש, המיועדת למשרדים ומסחר, זכויות בנייה נוספות שיכולות להגיע עד לכ-2,000 מ"ר בנוי. את קרן ריאליטי ייצגו בעסקה עו"ד משה הרדי וצוריאל פיקאר ממשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן.

מיליון שקל בשנה

נכון להיום פועל בקומת הקרקע של המבנה פאב בשם "ג'ימי הו" ושאר השטח מושכר כמשרדים לחברות היי-טק. היקף ההכנסות מדמי השכירות על הנכס עומדים על כמיליון שקל בשנה. חוזי השכירות נחתמו מול קרן ריאליטי ותקפים לעוד כשנה וחצי עם אופציות להארכה. מול הנכס ממוקם כיום מגדל המשרדים "רוטשילד 22" שבנתה קבוצת אביב ורק לאחרונה פורסם כי חלק מקומות המשרדים שבו יוסבו למלונאות. מדרום וממזרח גובל הבניין בשני בניינים לשימור, אחד מהם בבעלות בנק ישראל.

בקרן ריאליטי מספרים כי מאז נרכש הנכס קודמו שתי אפשרויות לגבי השבחת הנכס, האחת במסגרת הכנת תב"ע משותפת עם המגרשים הגובלים להקמת פרויקט משרדים והאחרת לקידום מלון בוטיק. בשלב מאוחר יותר נזנחה התוכנית להכנת תב"ע משותפת ואנשי הקרן החלו לנסות ולקדם את השימוש המלונאי. "שדרות רוטשילד מהוות כיום מוקד תיירות ותעסוקה מרכזי בעיר תל אביב", כך סיפר אוהד רוזן שותף בקרן ריאליטי, "תהליך ההשבחה למלונאות מאפשר שימוש מיטבי בנכס, התואם את התפתחות השדרה כיום ואת הביקוש הגובר למלונות בוטיק במרכז העיר. העירייה מעודדת הקמת מלונות בוטיק באזור זה אבל נכון להיום טרם קודמה תוכנית".

את קרן ריאליטי מנהלים ד"ר מיכאל (מיקי) ורדי, לשעבר ראש מנהל מקרקעי ישראל, רו"ח אוהד רוזן ועו"ד אסף ורדי.