דונלד סטרלינג חוזר בו: "לא מוכר את הקליפרס"

המיליארדר שמחזיק בקבוצת ה-NBA חזר בו מהעסקה למכירת הפרנצ'ייז לסטיב באלמר; מתכנן להגיש תביעת ענק בגובה מיליארד דולר נגד הליגה

דונלד סטרלינג / צלם: רויטרס
דונלד סטרלינג / צלם: רויטרס

פחות משבועיים אחרי שסוכמה מכירת קבוצת ה-NBA לוס אנג'לס קליפרס בעסקת שיא של 2 מיליארד דולר לידי סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר, הודיע דונלד סטרלינג כי הוא חוזר בו ואינו מתכוון לוותר על הקבוצה שבה הוא מחזיק ב-33 השנים האחרונות. סטרלינג הבהיר שוב כי הוא מתכנן להגיש תביעת ענק בגובה מיליארד דולר כנגד ה-NBA שאילצה אותו למכור את הקבוצה שבבעלותו, בגין פרשיית האמירות הגזעניות שבה היא מעורב.

"הפעולות שננקטו על-ידי אדם סילבר (הקומישינר של ה-NBA) וה-NBA הן הפרה של הזכויות שלי, ופגיעה בחופש שלו זכאים כל האמריקאים", מסר סטרלינג לתקשורת באמצעות פרקליטו. "החלטתי שאני חייב להילחם כדי לשמור על זכויותיי". מאוחר יותר כתב פרקליטו של סטרלינג, מקס בלצ'ר, הודעת אימייל ל-ESPN, ובה ציין כי "העסקה מבוטלת" - בהתייחסו למכירת הקליפרס לידיו של סטיב באלמר.

סטרלינג גם מזכיר כי לאשתו, שלי סטרלינג, שמחזיקה בבעלות של 50% מהקבוצה לא הייתה הסמכות למכור את המועדון ולסגור את העסקה עם סטיב באלמר. סטרלינג מאשר כי ב-22 במאי חתם על מסמך שמאשר לאשתו לנהל מו"מ למכירת הקבוצה, אבל מאוחר יותר טען כי המסמך אישר לה רק לנהל מו"מ אבל לא לסגור עסקה.

כזכור, בעקבות שורה של התבטאויות גזעניות שהוקלטו על-ידי בת זוגו של סטרלינג, החליטה הנהלת ה-NBA להטיל על בעלי הקליפרס קנס של 2.5 מיליון דולר ובנוסף להרחיק אותו מכל פעילות במסגרת הקבוצה והליגה, ולמעשה אילצה אותו לעזוב את המועדון שרכש ב-1981 עבור 12.5 מיליון דולר.