מתרחבת: אינסטגרם מחפשת מפרסמים מחוץ לארה"ב

בשלב ראשון תחל האפליקציה למכור פרסום בבריטניה, בקנדה ובאוסטרליה

אינסטגרם, אפליקציית שיתוף התמונות של פייסבוק, תתחיל השנה להכניס מודעות פרסומת גם מחוץ לארה"ב. היא תחל למכור שטחי פרסום על הפלטפורמה בבריטניה, בקנדה ובאוסטרליה.

לאפליקציה, שעבורה שילמה פייסבוק כמיליארד דולר, יש יותר מ-200 מיליון משתמשים, שרבים מהם מוגדרים Millennials, כלומר בני 18 עד 33, שמשווקים חפצים ביקרם.

החברה החלה להשיק מודעות פרסום במסגרת שיתוף-פעולה הדוק עם מספר מותגים בארה"ב בסוף השנה שעברה.

מהחברה נמסר אתמול (ב') כי התוצאות של המפרסמים בארה"ב היו חיוביות, ובמקרים מסוימים עלו על הביצועים של שיטות שיווק אחרות.

"נתנו לאנשים את האפשרות לספק משוב על המודעות, כדי שנוכל ללמוד מה אנשים אוהבים, ומה הם לא אוהבים, ולהשתפר במהלך הזמן", כך נכתב בפוסט בבלוג של החברה. עוד נכתב כי "עד כה, המאמצים שלנו בקהילת המשתמשים באינסטגרם עובדים".

אינסטגרם נמנית עם דור חדש של חברות מדיה חברתית, הכוללות את טוויטר ופינטרסט, המתייחסות לנושא הפרסום בזהירות. החברה עובדת תוך שיתוף-פעולה הדוק עם שותפים, על מנת להסכים על נוסחה שתשרת משווקים מבלי להפריע לחוויית המשתמש, או תדחוף את המשתמשים לעבור לאפליקציות אחרות.

האפליקציה, המתמקדת בתמונות, פופולרית בתעשיית האופנה, בפרט בקרב מעצבי אופנה, דוגמניות-על ובלוגרים של אופנה. מעצב האופנה מייקל קורס היה המפרסם הראשון באפליקציה, עם תמונה נוצצת של שעון על שולחן המסודר לשעת תה של אחר-הצהריים, בדומה לתמונות המופיעות במגזיני אופנה.

אך מותגים אחרים התנסו גם הם באפליקציה, החל מרשת בתי-הקפה סטארבקס ועד לרשת המזון המהיר טאקו בל. מועדוני ספורט, יצרני רכב ומו"לים מופיעים כולם ברשימת 50 המותגים המובילים באינסטגרם מבחינת מספר העוקבים, על-פי נתונים של חברת Nitrogram.

אינסטגרם אינה מפרסמת את נתוני המשתמשים שלה בעולם, אך חברת המחקר eMarketer מעריכה כי יש לה 35 מיליון משתמשים בארה"ב וכ-165 מיליון משתמשים במדינות אחרות.

החברה מסרה כי לאחר בריטניה, קנדה ואוסטרליה, היא מתכוונת להרחיב את פלטפורמת הפרסום שלה למקומות אחרים בעולם.