טנגסטן תרכוש את פיבי לונדון מהבינלאומי ב-175 מיליון שקל

בעקבות המכירה, צפוי הבינלאומי לרשום רווח של כ-30 מיליון שקל

צדיק בינו / צלם: תמר מצפי
צדיק בינו / צלם: תמר מצפי

יותר משנה מאז שהבנק הבינלאומי חתם על הסכם למכירת החברה הבת - פיבי לונדון, הוא קרוב להשלמת העסקה. הרוכשת של הבנק היא קבוצת טנגסטן (Tungsten) הבריטית העוסקת בתחום השירותים הפיננסיים האלקטרוניים. טנגסטן קיבלה באחרונה מהרשויות באנגליה היתר להחזיק בבנק, מה שסולל את הדרך להשלמת העסקה.

טנגסטן צפויה לשלם לבינלאומי, שבשליטת צדיק בינו, סכום של 30 מיליון ליש"ט (כ-175 מיליון שקל), כ-10 מיליון ליש"ט מעל ההון העצמי של הבנק. בעקבות המכירה, צפוי הבנק לרשום רווח של כ-5.5 מיליון ליש"ט (כ-30 מיליון שקל).

מהבינלאומי נמסר, כי "כפי שנמסר בדוחות הכספיים, נחתם הסכם למכירת פיבי לונדון במארס 2013, כאשר תקופת ההשלמה נקבעה ללא יאוחר מ-8 באוגוסט 2014". בעסקה המקורית נקבע, כי מועד השלמת העסקה יתבצע עד סוף אפריל האחרון, אולם מכיוון שהרגולטורים באנגליה עדיין לא אישרו את העברת השליטה, הוחלט להאריך את המועד עד לאוגוסט, כאשר החל מתחילת מאי מקבלים בבנק הבינלאומי 10,000 ליש"ט עבור כל יום של איחור.

המגעים בין הצדדים נערכים זה יותר משנה, כאשר בנקאי ההשקעות באנגליה, שטיפל בעסקה הוא ג'ונתן ווקר, המתמחה בתחום הבנקאות להשקעות בענף הפיננסים. קבוצת טנגסטן ביקשה להרחיב את עסקיה ולהעניק ללקוחותיה גם אשראי ושאר שירותי בנקאות. לצורך כך הם החליטו לרכוש את פיבי לונדון. מנגד, בבינלאומי החליטו למכור את הפעילות בלונדון, על רקע העלייה ברגולציה בחו"ל מחד, והרווחיות הנמוכה המאפיינת את הפעילות הזו מאידך. כך לדוגמה, ברבעון הראשון הפסיד הבנק 371 אלף ליש"ט לעומת 154 אלף ליש"ט ברבעון המקביל.