אין לי רגע דל: הפציעות שישמידו את המונדיאל

הכדורגל האירופי הוא הגובה הכי אכזרי מהאטרקטיביות של הטורניר ■ כשריאל מדריד משחקת 70 משחקים בשנה, אין מה לצפות לתצוגות שיא של כוכביה בברזיל

ולנטין שטוקר שחקן נבחרת שווייץ / צלם: רויטרס
ולנטין שטוקר שחקן נבחרת שווייץ / צלם: רויטרס

אחת הקלישאות הרווחות לפני המונדיאל הקרוב היא ש"הם נופלים כמו זבובים", נוכח מכת הפציעות שהולכת לגבות מהטורניר כמה מהכוכבים הכי גדולים שלו (רשימה חלקית: רויס, פלקאו, ריברי). יש כאלו שגם טוענים כי כוכבי הכדורגל הם מפונקים, אבל אם נכנסים קצת לעומק מגלים כי הכדורגל האירופי, כן הכדורגל האירופי - הוא הגובה הכי אכזרי מהאטרקטיביות של המונדיאל.

זה קורה בעיקר לשחקנים שמשחקים בליגות העמוסות בעולם, אלה שבהן יש 20 קבוצות (38 משחקים), יש כמה מפעלי גביע, הן מגיעות הכי רחוק בליגת האלופות, משחקות משחקי קדם עונה בכל מיני מדינות שכוחות אל כחלק ממסעות פרסום, ופשוט קורעות את השחקנים. קחו לדוגמא את ריאל מדריד. בין ה-21 ביולי 2013 לגמר ליגת האלופות ב-24 במאי, שיחקה ריאל 70 משחקים (!) בחשבון פשוט, היא שיחקה בכל 105 שעות. ברצלונה שיחקה 67 משחקים, מנצ'סטר סיטי 65. רק קחו בחשבון שבשנה יש 52 שבועות בלבד, וצריך גם פגרה. יש פגרה קצרה ולא משמעותית בחג המולד (חוץ מבריטניה וישראל...), וכך יוצא ששחקנים מהקבוצות הללו פשוט נשחטים, בעיקר הכוכבים הגדולים שלא נכללים ברוטציות וחייבים להופיע בכל משחק (כולל משחקי היח"צנות במלזיה, ארה"ב וכו').

אבל למה להיתלות באילנות גבוהים. ניקח שחקן מנבחרת בינונית ומקבוצה בינונית. אחד כמו ולנטין שטוקר משווייץ, שכבש מול מכבי ת"א במדי באזל וכבר חתם בקבוצה הבאה שלו, הרטה ברלין: באזל היא לא ריאל מדריד, והיא צריכה לעבור משחקים מוקדמים באירופה. בסך הכל שיחקה באזל העונה בגביעי אירופה 16 משחקים, שלושה יותר מריאל. יחד עם יתר המפעלים ומשחקי הכנה, שיחקה סה"כ ב-66 משחקים.

המשחק האחרון של שטוקר בעונה הקודמת היה בנבחרת השוויצרית, ב-8 ביוני נגד קפריסין. המשחק הבא שלו היה במדי באזל ב"גביע אוהרן" מול הכוכב האדום בלגרד ב-8 ביולי. הייתה לו פגרה? אולי שבוע וחצי. שטוקר שיחק בעונה החולפת 60 משחקים, כולל שישה משחקי נבחרת, והוא צפוי עוד לשחק במונדיאל שלושה משחקים לפחות. 60 משחקים (!).

אל תחשבו שהכדורגלן הישראלי מבלה. נכון, מקצבי המשחק כאן יותר איטיים, אבל בעונה הבאה יהיו 36 משחקי ליגה, 6 משחקי גביע (הוסיפו משחק גומלין לרבע הגמר), משחק סופר-קאפ, ככל הנראה 6 משחקי גביע טוטו, שבעה משחקי נבחרת, קמפיינים באירופה. אחד כמו ערן זהבי, שחקן מרכזי בנבחרת ישראל, שמשחק במכבי ת"א שיכולה להתמודד על כל התארים, ולהגיע לשלב הבתים לפחות בליגה האירופית ואולי אף להעפיל אל 32 האחרונות במפעל כמו בעונה החולפת - עשוי לשחק בשנה הבאה קרוב ל-70 משחקים, כולל משחקי הכנה.