גוגל רוכשת חברת לוויינים בחצי מיליארד דולר

ענקית האינטרנט גוגל רוכשת בחצי מיליארד דולר את חברת הלוויינים האמריקאית Skybox Imaging בעסקת מזומנים. לדברי החברה, הלוויינים של Skybox ישפרו את איכות התמונות של שירותי המיפוי מבית גוגל, בהם Google Maps ו-Google Earth. עוד הוסיפה החברה כי ייתכן ובהמשך הדרך ישמשו שירותיה של Skybox לאספקת שירותי אינטרנט וסיוע בזמן אסונות.

חברת Skybox פיתחה ובנתה לוויינים שמשלבים חיישנים ומצלמות שמסוגלות לצלם תמונות ו-וידיאו באיכות גבוהה של כדור הארץ. החברה, שנמצאת בשכנות למטה גוגל במאונטיין ווייו, קליפורניה, שיגרה עד היום לוויין אחד לחלל והיא מתכננת להשיק עוד 24 לוויינים.

"זה הזמן הנכון להצטרף לחברה שיכולה לאתגר אותנו לחשוב בגדול יותר ושיכולה לתמוך בנו בהאצת החזון שלנו", נכתב באתר של חברת Skybox בעקבות הרכישה.

רכישת Skybox, שהוקמה לפני כחמש שנים ושגייסה עד היום כ-90 מיליון דולר, היא השנייה במספר של גוגל בתחום התעופה והחלל. זאת, לאחר שבאפריל האחרון רכשה גוגל את חברת Titan Aerospace, יצרנית של מטוסים ללא טייס (מל"טים). רכישה זו הגיעה לאחר שיצרנית המל"טים מניו מקסיקו ניהלה מו"מ גם מול פייסבוק, שלבסוף רכשה את חברת Ascenta הבריטית, שבעזרתה תפתח רשת אינטרנט על-גבי כלי תעופה קטנים המסוגלים לשהות באוויר למשך זמן רב.

רכישות אלה מכניסות את גוגל ופייסבוק למגרש חדש, רחוק מהרשתות החברתיות ואינטרנט. שתי החברות נכנסות באחרונה לעובי הקורה בכל הקשור לרכישות של טכנולוגיות פיזיות, בין היתר מתוך רצון להנגיש את האינטרנט לעוד משתמשים.