נעילה שלילית בבורסה; דסק"ש קרסה 5.9%, סלקום 1.5%

היום הבורסה ערכה עדכון המדדים - שלב טרום הנעילה התחיל ב-16:55 ■ בשל העדכון מחזור המסחר גבוה מהרגיל והסתכם בכ-2.757 מיליארד שקל ■ בוול סטריט נרשמת מגמה שלילית

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

המסחר בבורסה נחתם היום (ה') בירידות שערים, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בוול סטריט בירידות. באירופה נרשמת מגמה מעורבת ובוול סטריט מגמה שלילית. היום התבצע עדכון המדדים בבורסה בסוף יום המסחר ושלב טרום הנעילה התחיל ב-16:55. מחזור המסחר, לכן, גבוה בהרבה מהממוצע. במדד ת"א 25 לא יהיו שינויים בעדכון הזה והוא סיים בירידה של כ-0.25%, כמו גם מדד ת"א 100. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.757 מיליארד שקל.

בישראל פורסמו היום נתונים מדאיגים המצביעים על נפילה ביצוא בשל שער הדולר החלש. יצוא הסחורות נפל ב-14% בחודשים מארס-מאי ויצוא ההיי-טק צנח ב-10%. היצואנים קוראים לממשלה להתערב ולהעניק הקלות באופן מיידי. (לסיפור המלא)

קרן המטבע הבינלאומית מתריעה מפני זינוק במחירי הדיור בישראל ובכמה ממדינות העולם, לרבות אלו שלא קרסו בעקבות המשבר העולמי ב-2008. במאמר מיוחד שחיבר המשנה הבכיר למזכ"ל של הארגון, מין ז'ו, נכתב כי כבר לא ניתן להזניח את הנושא של מחירי הדיור וכי החשש מהיווצרות בועות נדל"ן חזר להיות חלק מהאג'נדה של הארגון. ז'ו אף מציין, כי שני שליש מ-50 המשברים הפיננסיים-בנקאיים האחרונים בעולם נבעו מ"פיצוץ בועות" בשוק הדיור.

ב-IMF מודים כי אחד מהקשיים העיקריים הוא לזהות או לאפיין בועת נדל"ן, כלומר, מתי מחירי הנכסים אינם מתיישבים עם הנתונים הפונדמנטאליים של שוק הדיור ומתי נותק הקשר בין המחיר הריאלי של הנכסים, היחס בין מחיר נכסים-הכנסה והיחס בין מחיר הנכס לשכירות. יצוין, כי גם בנק ישראל עוקב אחרי שלושת הפרמטרים הללו.

דשא: לא יהיה פיצול של טבע

מנהל הכספים הראשי של טבע , איל דשא, אמר בכנס הבריאות של גולדמן זאקס בארה"ב כי "שינוי המבנה הארגוני נועד לפשט תהליכים ואת קבלת ההחלטות". דשא נשאל האם המבנה החדש הוא שלב בדרך לפיצול של טבע. "ידענו שישאלו אותנו אם זו הכנה לפיצול. התשובה היא ממש לא", השיב דשא.

מניית פריגו רשמה עליות על רקע פער חיובי מול ניו-יורק. מנגד, נייס ירדה עקב פער שלילי.

חברת סלקום תמתג את הרשת החדשה שלה כרשת דור 4.5. החברה החליטה לייצר יתרון בכך שהרשת החדשה שלה נבנית מלכתחילה כרשת שמתאימה לדור 4.5 שתהיה מסוגלת לספק קצבים של 300 מגה ביט לשנייה. המיתוג החדש של הרשת, שהוא נכון לעכשיו בלבד ולא בטוח שיהיה גם המיתוג הסופי, בולט במיוחד על רקע העובדה שרשת הדור הרביעי של פרטנר ממותגת כ-4G, ונראה שסלקום רצתה לייצר בידול ולכן הלכה על רשת 4.5.

אלומיי קפיטל שבשליטת שלמה נחמה, חמי רפאל ורן פרידריך, השלימה מכרז להרחבת סדרת אג"ח בהיקף כספי של כ-80 מיליון שקל. במסגרת ההנפקה, נרשמו ביקושים של 150% בהיקף כולל של כ-120 מיליון שקל. הרחבת הסדרה (סדרה א'), נעשתה בריבית לא צמודה של 4.6% ובמח"מ של 4.4, ודירוגה נשמר על ידי מעלות בדירוג ברמת ilA- עם תחזית דירוג יציבה.