ארה"ב: עלייה בתביעות האבטלה ובמכירות הקמעונאיות

המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.3% במאי בעוד הצפי בשוק עמד על עלייה חדה של 0.7% ■ תביעות האבטלה השבועיות עלו לרמה של 317 אלף, בעוד הצפי בשוק עמד על ירידה לרמה של 310 אלף ■ מחירי היבוא עלו ב-0.1% במאי

לשכת תעסוקה בלוס אנג`לס, מובטלים, אבטלה / צלם רויטרס
לשכת תעסוקה בלוס אנג`לס, מובטלים, אבטלה / צלם רויטרס

בזירת המאקרו האמריקאית התפרסמו היום (ה') מספר נתונים מהותיים, בניהם תביעות האבטלה השבועיות, המכירות הקמעונאיות מחירי היבוא ונתוני המלאים העסקיים.

תחילה פורסמו המכירות הקמעונאיות לחודש מאי, שעלו ב-0.3%, בעיקר בשל עלייה בביקושים לכלי רכב כמו גם עלייה במכירות המוצרים לבית. ירידות במכירות נרשמו בתחומי האלקטרוניקה, המסעדנות והביגוד. כמו כן, הנתונים היו חלשים מהצפי בשוק שעמד על עלייה חדה יותר ברמה של 0.7%, ולאחר שהממשל האמריקאי עדכן את הנתון של חודש אפריל לעלייה של 0.5% במקום הנתון המקורי שעמד על עלייה של 0.1%. מדד הליבה, שאינו כולל את סקטור הרכב, המכירות הקמעונאיות עלו בחודש מאי ב-0.1% בלבד.

נציין, המכירות הקמעונאיות מהוות כשליש מהוצאות הצרכנים, המנוע המרכזי של כלכלת ארה"ב. לכן, כאשר לוקחים בחשבון את נתוני מכירות הקמעונאיים בחודשיים האחרונים, ניתן לומר שהם משקפים צמיחה כלכלית בקצב טוב יחסית. זאת לאחר שנתוני הצמיחה ברבעון הראשון הצביעו על התכווצות כלכלית בשיעור חד של 1%.

תביעות האבטלה השבועיות, שפורסמו במקביל, הצביעו על עלייה של 4,000 במספר דורשי האבטלה בשבוע שהסתיים ב-7 ביוני לרמה של 317 אלף. הצפי בשוק עמד על ירידה לרמה של 310 אלף. כמו כן, ממוצע תביעות האבטלה בחודש האחרון, נתון הנחשב למדוייק יותר, הצביע על עלייה של 4,750 במספר דורשי האבטלה לרמה של 315,250.

בנוסף, פורסמו מחירי היבוא, שעלו בחודש מאי בשיעור של 0.1%, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על עלייה של 0.2% ולאחר שבאפריל ירדו מחירי היבוא ב-0.5%.

מאוחר יותר פורסמו נתוינ המלאים העסקיים בעלו ב-0.6% באפריל, מעל הצפי בשוק שעמד על עלייה של 0.4%. לפי הנתונים, מכירות העסקים עלו ב-0.7% בעוד יחס המלאים למכירות, המהווה אינדיקטור לרמת הביקושים, נותר ברמה של 1.29 באפריל.