מי הם הכדורגלנים העשירים ביותר שישחקו במונדיאל?

על-פי דירוג שערכה סוכנות Wealth-X, הונו של כריסטיאנו רונאלדו מוערך ב-230 מיליון דולר ■ בשנה שעברה רשם רונאלדו הכנסות של 44 מיליון דולר, כ-21 מיליון מתוכם "מחוץ למגרש" ■ וכמה שווה ליונל מסי?

כריסטיאנו רונאלדו זוכה בכדור הזהב 2013 / צלם: רויטרס

כריסטיאנו רונאלדו, קשרה של קבוצת ריאל מדריד הספרדית, ושל נבחרת פורטוגל - הוא הכדורגלן העשיר ביותר שישתתף במשחקי מונדיאל 2014, שיוצא הערב (ה', 23:00) לדרך בברזיל.

על-פי דירוג שערכה סוכנות Wealth-X, ופרטיו מפורסמים ב"ביזנס אינסיידר" - הונו של CR7 מוערך ב-230 מיליון דולר. בשנה שעברה רשם רונאלדו הכנסות של 44 מיליון דולר, כ-21 מיליון מתוכם "מחוץ למגרש" (מספונסרים, מפרסמים ונותני חסות שונים שהוא נהנה מקשר מסחרי איתם - בין היתר נייקי, הרבלייף, סמסונג וקסטרול).

במקום השני בדירוג ניתן למצוא את הנמסיס של רונאלדו - ליונל מסי, שחקנה של ברצלונה, יריבתה הגדולה של ריאל מדריד (ושל נבחרת ארגנטינה). "הפרעוש", שהסתבך בשנה שעברה בחקירות של מס הכנסה בספרד, מוערך ב-180 מיליון דולר.

למרות השנה הלא מאד מוצלחת של מנצ'סטר יונייטד האנגלית על כר הדשא, החלוץ שלה, וויין רוני (נבחרת אנגליה), ממשיך לעשות חיל בחשבון הבנק: הוא שווה כ-95 מיליון דולר, ובשנים הקרובות הונו צפוי לגדול, לאור הסכמי החסות שלו והחוזה היוקרתי ממנו הוא נהנה אצל "השדים האדומים" (כ-26 מיליון דולר בעונה).

למקום הרביעי בדירוג מגיע חלוצה הוותיק של נבחרת חוף השנהב, דידייה דרוגבה בן ה-36. דרוגבה, שמשחק כיום בגלטסראיי הטורקית, שווה כ-90 מיליון דולר. אפריקאי אחר, סמואל אטו (צ'לסי האנגלית ונבחרת קמרון) במקום החמישי עם הון של 75 מיליון דולר.

מקומות 6-10: יא-יא טורה (קבוצה מנצ'סטר סיטי, נבחרת חוף השנהב) - 70 מיליון דולר; פרנק למפארד (צ'לסי, אנגליה) - 60; סטיבן ג'רארד (ליברפול, אנגליה) - 55; פרננדו טורס (צ'לסי, ספרד) - 50; ג'יאנלואיג'י בופון (יובנטוס, איטליה) - 50.