עוזב בשיא: מאמן מכבי ת"א דיוויד בלאט עובר ל-NBA

מאמן מכבי ת"א כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע כי עוזב לטובת תפקיד הליגת הכדורסל הטובה בעולם; "עוזב את הבית, אבל לא את המשפחה"

הוא הקפיד להתחמק מהשאלות החוזרות ונשנות על כך בראיונות האחרונים שנתן לתקשורת, אבל הערב (ה') הודיע על כך רשמית: דיוויד בלאט עובר ל-NBA.

אחרי ארבע שנים כמאמן מכבי תל אביב, האיש שהביא את הקבוצה לניצחון בגמר היורוליג ישמש כעוזר מאמן ראשי בקבוצת Golden State Warriors. לאוזן הבלתי מיומנת בכדורסל זה עלול להישמע זניח, אבל מדובר במשרה יוקרתית ונחשקת למדי, בקבוצה מצליחה בליגה האמריקנית. בנוסף, תפקיד עוזר מאמן ראשי עשוי לסלול את דרכו של בלאט לתפקיד מאמן תוך זמן לא רב.

ההודעה הרשמית על כך ניתנה הערב במסיבת עיתונאים שכינס בלאט בתל אביב. "אני רוצה שכולם יידעו שאני עוזב את הבית, אבל לא את המשפחה. ליבי כבד, אך שלם, כי אני מרגיש שזה הדבר הנכון לעשות בשלב זה. בורכתי לעבוד כאן 9 שנים, תמיד אעריך את מה שהשגנו כאן, אבל יותר אעריך את האנשים הנפלאים כאן", אמר בלאט.

בלאט, יליד העיר בוסטון, התחיל כמאמן הפועל גליל עליון, שימש בשתי קדנציות כעוזר מאמן מכבי תל אביב, והתמנה למאמן הראשי של הקבוצה מאוחר יותר. לאחר הקדנציה הראשונה בצהוב בה הביא את הקבוצה לפיינל פור היורוליג, נדד בלאט באירופה וזכה באליפות איטליה עם בנטון טרוויזו. כמאמן נבחרת רוסיה בכדורסל זכה בלאט באליפות אירופה ובמדליית ארד אולימפית.

בשנת 2010 חזר בלאט למכבי תל אביב, ונשאר בתפקידו למרות לא מעט מפחי נפש כמו אובדן האליפות למכבי חיפה בעונה שעברה. האמון השתלם - בלאט הצעיד את מכבי העונה לאליפות יורוליג מפתיעה, אליפות המדינה בתום משחק דרמטי נגד מכבי חיפה, וגביע המדינה.