משפחת שיינברג מוכרת את פוקרסטארס בכ-5 מיליארד דולר

PokerStars היא חברת הפוקר המקוון הגדולה בעולם ■ החברה נמצאת בבעלות משפחת שיינברג, שהתגוררה בעבר בישראל והיגרה לקנדה ■ פוקרסטארס נמכרת לחברת Amaya Gaming המספקת ציוד להימורים

עסקת ענק בתחום ההימורים המקוונים. חברת PokerStars, חברת הפוקר המקוון הגדולה בעולם שנמצאת בבעלות משפחת שיינברג שהתגוררה בעבר בישראל, נמכרת לחברת Amaya Gaming, חברה קנדית קטנה יחסית העוסקת באספקה של ציוד להימורים. סכום העסקה עומד על לא פחות מ-4.9 מיליארד דולר.

עסקת הענק מגובה ע"י מספר חברות, ביניהן חטיבת האשראי של בלקסטון, GSO Capital Partners שתרכוש יותר מ-675 מיליון דולר מניות בכורה וני"ע אחרים. דויטשה בנק וברקליס יספקו אשראי בסך של כ-2.9 מיליארד דולר.

העסקה מסמלת את סוף הסיפור יוצא הדופן שהחל ישי שיינברג, ישראלי לשעבר המתגורר בקנדה, שעבד בעבר בתור מתכנת ב-IBM ולאחר מכן בשנת 2000 ייסד את חברת התוכנה PYR בטורונטו. שנה לאחר מכן ב-2001, ייסד בנו של ישי מארק, את חברת Rational Group, חברת האם של PokerStars, כאשר הוא מתבסס על הטכנולוגיה שייצר אביו ב-PYR. הנחישות וההעזה של שיינברג הובילו אותו, לכבוש את זירת הפוקר המקוונת בדיוק כאשר הפופולריות של הפוקר החלה לצבור תאוצה.

שיינברג הבן מחזיק בכ-75% ממניות חברת Rational Group ומכהן כמנכ"ל החברה. לאחר השלמת העסקה הוא יאלץ להתפטר מכל תפקידיו בחברה.

Amaya Gaming היא חברה קנדית הנסחרת בבורסה המקומית לפי שווי נמוך יחסית של כ-1.3 מיליארד דולר. החברה מספקת ציוד לחברות הימורים ועוסקת בעיקר בהימורים מקוונים במובייל.