עוד עיצומים ברכבת: פקחים לא יבצעו ביקורות כרטיסים

עובדי הרכבת ממשיכים במחאה על צעדי ההנהלה ■ הנהלת הרכבת: "אנו בטוחים כי ראשי ההסתדרות יפעלו לעצור את מפגן הבריונות"

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

עובדי רכבת ישראל מחריפים את המאבק בצעדי ההנהלה. החל מהבוקר הפקחים ברכבת לא יקיימו ביקורות כרטיסים עד להודעה חדשה.

מוועד הרכבת נמסר כי "מהלך זה הוא חלק ממחאת עובדי הרכבת, מחאה שלא פוגעת בנוסעים, על צעדים חד צדדיים והפרת הסכמים לאורך חודשים ארוכים על ידי הנהלת הרכבת ומכוח סכסוך העבודה שהוכרז באוקטובר 2013".

אתמול הודיע ועד עובדי הרכבת כי מכונאים וחשמלאים המלווים את הרכבות - לא יתייצבו לעבודה. אתמול בערב הודיע יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כי אם המשבר לא ברכבת לא ייפתר עד יום רביעי, תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה.

יו"ר וועד עובדי הרכבת, ניקה שימחוביץ', ציין הבוקר כי "המטרה של כל הצעדים הארגוניים המידתיים שאנחנו נוקטים בהם היא למנוע פגיעה נוספת ומתמשכת בנוסעים ובעובדים כאחד. במצב הדברים הנוכחי, במחסור אקוטי בכוח אדם והנהלה שמתעלמת מהצרכים הבוערים של הרכבת ופועלת חד צדדית נגד העובדים והנוסעים, אין לנו ברירה אלא לפעול בכל האמצעים כדי להביא לפיתרון מיידי. אנחנו קוראים להנהלת הרכבת להפסיק לפעול נגד העובדים בהשמצות ובשקרים ולשבת למשא ומתן ענייני".

מהנהלת הרכבת נמסר: "חברת רכבת ישראל יצאה היום בלוח זמנים חדש, שמטרתו שיפור השירות ללקוחותיה והגדלת תדירות הרכבות על ידי הוספה של כ-50 רכבות ביום ומעל ל-500 עצירות נוספות בתחנות. הפעלתו של לוח הזמנים נעשתה תוך שמירה על כל ההסכמים הקיבוציים בין הנהלת הרכבת ו-וועד העובדים, תוך קיום כל הוראות הבטיחות".

"נציגי ההנהלה מקיימים הידברות שוטפת ומתמשכת עם נציגי הוועד, ובמסגרת זו התקבלו והוטמעו בלו"ז החדש הצעות רבות של נציגי העובדים הנוגעות לתפעולו של הלו"ז. צר לנו כי דווקא באירוע כה משמעותי לחברת הרכבת, בוחר ועד העובדים לנצל את כוחו לרעה ולאיים בשיבוש הלו"ז החדש, אשר נועד לשפר את השירות לנוסעים. זאת על בסיס טענות שווא ובניסיון שתכליתו היחידה הינה הפעלת לחץ בלתי ראוי, על מנת לסחוט פעם נוספת את הקופה הציבורית. ככל הידוע לנו פעולת הוועד אינה נתמכת על ידי כלל ציבור העובדים. אנו בטוחים כי ראשי ההסתדרות יפעלו לעצור את מפגן הבריונות וימנעו את הפגיעה הלא חוקית בשירות הרכבתי החיוני שניתן לתושבי מדינת ישראל".