מפחית, לא מוותר: דיסקונט יבקש 1.5 מ' ש' בונוס ליוסי בכר

יו"ר הבנק אמור היה לקבל בונוס של 2.16 מיליון שקל בגין תוצאות 2013 ■ במו"מ עם המוסדיים הוסכם להעלות להצבעה ב-29 ביוני בונוס נמוך יותר

יוסי בכר / צלם: תמר מצפי
יוסי בכר / צלם: תמר מצפי

לאחר מספר ימים של מו"מ הגיע בנק דיסקונט להסכמה עם המשקיעים המוסדיים לגבי הבונוס ליו"ר הבנק יוסי בכר. היקף הבונוס שיקבל בכר עבור תוצאות 2013, יעמוד על 1.5 מיליון שקל, נמוך ב-30% לעומת הבונוס המקורי שעמד על 2.16 מיליון שקל. "ההחלטה לוותר על חלק מהמענק ניתנה בעצה אחת עם ועדת התגמול, ותוך התחשבות בעמדת בעלי המניות", נימקו בדיסקונט את ההחלטה. מי שסייע בגיבוש הפשרה מול המוסדיים הוא עו"ד דוד חודק, שהוא יועץ חיצוני לוועדת התגמול של הבנק.

לאחר קבלת הבונוס תעמוד עלות שכרו של בכר ב-2013 על 3.41 מיליון שקל. בעלות השכר הופרשו 1.02 מיליון שקל בעקבות שערוך שווי האופציות שלו. כלומר, בנטרול ההפרשה, העלות המתבססת על שכר, הפרשות מעביד, מענק והטבות וגילומים הגיעה ל-4.4 מיליון שקל.

כאמור, במקור התכוון דיסקונט להעניק לבכר 2.16 מיליון שקל. הבנק פרסם תוצאות סבירות ל-2013, אך לא עמד במלוא היעדים לקבלת הבונוס. כמו כן, הבנק ממשיך לבלוט ביחס יעילות תפעולית החלש מבין הבנקים.

חברת הייעוץ אנטרופי טרפה את הקלפים, כשהכינה עבודה בנושא הבונוס, ובה היא ממליצה להתנגד לו, מכיוון שהבנק לא עמד בכל יעדיו, והקיזוז מהבונוס לא היה מספיק לטעמה.

בשל האווירה הציבורית הנוכחית, הכוללת ביקורת חריפה על שכר הבכירים במגזר הפיננסי, וההתנגדות של אנטרופי לבונוס, בדיסקונט הבינו שעדיף להם להגיע לפשרה, כדי לא להתבזות באסיפת בעלי המניות.

בקרב המוסדיים, שהם בעלי מניות מרכזיים בבנק - במיוחד מאז שהפך לבנק ללא גרעין שליטה - התלבטו מאוד בימים האחרונים בנושא. מצד אחד המוסדיים הרגישו שהם תחת מתקפה של הרגולטורים והתקשורת, ופחדו לאשר את הבונוס. מנגד, בחדרי חדרים, ציינו חלק מהם כי הם מעדיפים שבכר יקבל בונוס כלשהו, שכן אם יבוטל הבונוס לחלוטין, יהיה זה תקדים שעלול להשפיע בעתיד גם על הבונוסים שלהם עצמם.

בסופו של דבר נראה כי נמצאה הפשרה - הפחתה של 30% מהבונוס. בקרוב צפויים באנטרופי להוציא המלצה מתוקנת, וסביר שיאשרו את הבונוס, שכן דיסקונט לא היו מסתכנים בקבלת המלצה שלילית נוספת מחברת הייעוץ.

מאנטרופי נמסר היום: "הבנק פרסם מתווה המציע הפחתה של המענק. הנושא נמצא בבחינה על-ידי צוות האנליסטים של אנטרופי, וטרם גובשה המלצה בעניין".

בונוס
 בונוס