הפסיכיאטר רבינוביץ': טיפ למדינת ישראל - להקיא את זועבי

אילן רבינוביץ' בבלוג שלו: "אני קורא לבית המחוקקים להקיא את חנין זועבי מקרבו ויפה שעה אחת קודם. 'משנאיך מקירבך ייצאו' - לא עוד!"

אילן רבינוביץ / צילום: אייל יצהר
אילן רבינוביץ / צילום: אייל יצהר

הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ' פרסם הבוקר (ד') בבלוג שלו באתר תפוז, פוסט הקורא לסילוקה של ח"כ חנין זועבי מכנסת ישראל.

וכך כותב ד"ר רבינוביץ': "בפסיכותרפיה, תפקידי כמטפל לעשות מירורינג למטופל. מירורינג, מלשון מראה. לשקף למטופל התנהגויותיו, דפוסים המאפיינים אותו וההשלכות שלהם עליו ועל יחסיו עם הסובבים אותו. השיקוף מסייע למטופל לראות דברים טריוואלים וברורים שהוא מתקשה להפנימם כי מדחיק-מכחיש-אינו מסוגל להתמודד עם העובדות או תוצאותיהן כהווייתם. המירורינג מאפשר למטופל לנקוט עמדה ברורה ולעשות מעשה מתחייב ונדרש, או לשנות דרכי פעולה ומחשבה עתידיות.

"היום אני רוצה לשים 'על הספה' את הדמוקרטיה הישראלית בכלל ואת כנסת ישראל פרט, ולעשות להן מירורינג. איש אינו יכול לחשוד בי שאיני נמנה עם היונים, שוחרי השלום בישראל. כבן למשפחה שכולה, אני תמיד מעדיף את קדושת החיים על קדושת האדמה ומוכן לעשות וויתורים כואבים באדמת אבות, למען 'כיתתו חרבותיהם לאיתים וישבו איש תחת גפנו ותחת תאנתו'.

"כמטפל במשפחות השכול, אני יודע על אפקט הדומינו והפרפר הנורא: מות ילד במשפחה מוביל לקריסה טוטאלית של גזע העץ והענפים המשפחתיים, איש לא יינצל, שום דבר לא יהיה כמקודם מרגע היוודע בשורת האיוב. זה לא נורמלי ונגד הטבע שנגזר על הורה לקבור בנו.

"אני גם מאמין גדול בדמוקרטיה ובחינוך לה, כשיטת הממשל הנכונה ביותר; דוגל בשוויון זכויות והזדמנויות לכולם, ללא הבדל מין, גזע, דת ולאום. אנחנו היהודים שנרדפנו אלפי שנים ועברנו שמד, פרעות, גירוש ואנטישמיות, צריכים להיות טולרנטים ולהקפיד לא לנהוג בגזענות כפי שנהגו ולעיתים עדיין נוהגים בנו. בכלל, אנחנו יהודים רחמנים בני רחמנים ובי"ג עיקרים למדים מתכונות אלוהינו: 'רחום וחנון, ארך אפיים' מתוך רצון ליישם על עצמנו.

"למרות כל הנאמר לעיל וכמי שחרד ממדינה דו-לאומית בהעדר פיתרון לבעיה הדמוגרפית, אני קורא לבית המחוקקים להקיא את חנין זועבי מקרבו ויפה שעה אחת קודם. 'משנאיך מקירבך ייצאו' - לא עוד! אין לנו פריבילגיה להיות 'חסידי אומות העולם', 'יותר צדיקים מהאפיפיור'. כשיורקים עלינו מטר חבלה, רעל ושטנה, אסור לומר שמדובר בטיפות גשם לא מזיקות.

"'הם לא טרוריסטים' אמרה ח"כ זועבי על חוטפי הנערים - גיל-עד, אייל ונפתלי. 'אני מבינה אותם', הוסיפה ופירשה מניעי מעשה השטן. בכך היא סתמה כל אפשרות של הידברות.

"זה לא דו שיח של חרשים, שנובע מכך שזועבי אינה דוברת שפתינו. זועבי חסרת רגש אנוש ותרבות מינימליים. אסור להצדיק אלימות, חטיפה ורצח בשום הסבר. זועבי מתגלה, לצערי, כחסרת קודים אתיים. אין שמץ של צידוק לכוס הרעל והתרעלה שלה. עד מתי תקבל משכורת, תנאים, פנסיה והטבות ממשלם המיסים הישראלי?

"היא נציגת הדמוקרטיה הישראלית? לבנות זה קשה, להרוס זה קל. החיים והמוות ביד הלשון ודברי זועבי פוגעים באפשרות לדו-קיום הרמוני נטול משקעים בין יהודים לערבים ישראלים. לאחר שתסולק כחוק מכנסת ישראל, זועבי תוכל לעמוד לבחירה בפרלמנט הרשות הפלשתינאית. לא נותר לי אלא לאחל לה, ששם תמצא את מקומה".