רשות השידור: האחראי על ניגוד עניינים נמצא בניגוד עניינים

המחלקה המשפטית: יראון רופין, סמנכ"ל כוח-האדם של רשות השידור, ממשיך לבקש הטבות עבור אשתו העובדת ברשות

יראון רופין  / צילום:דוד וינוקור
יראון רופין / צילום:דוד וינוקור

סמנכ"ל כוח-האדם של רשות השידור, יראון רופין, עובד בניגוד עניינים - כך קובעת המחלקה המשפטית של רשות השידור, זאת לאחר שאם לא די בזאת שאשתו ממשיכה לעבוד ברשות השידור, בניגוד להנחיות, אלא שהוא אף ממשיך לבקש בעבורה הטבות ממשרד האוצר.

ל"גלובס" נודע כי ב-25 במאי 2014 פנה רופין פעם נוספת לממונה על השכר באוצר בענייני אשתו, בניגוד לדין.

"לפני שנכנסת לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש, ועדת קרובי משפחה החליטה שכדי שתמונה לסמנכ"ל משאבי אנוש, על אשתך לפרוש", נכתב מהלשכה המשפטית של הרשות לרופין, במכתב שהגיע לידי "גלובס". "לאחר שהחלטת הוועדה הובאה לידיעתך, ערערת על ההחלטה בטענה כי לא יהיה הוגן שאשתך תפרוש, בטרם תעבור אתה בהצלחה את תקופת הניסיון. ועדת קרובי משפחה דנה בערר שהוגש על-ידך והחליטה כי אשתך תפסיק לעבוד עם תום תקופת הניסיון שלך. לתקופה זו תיערך הסדר ניגוד עניינים".

למרות זאת, נכתב: "אשתך ממשיכה לעבוד ברשות השידור, כאשר אתה מכהן כסמנכ"ל משאבי אנוש, האחראי ליישום 'נוהל הסדר ניגוד עניינים', בלי הסדר ניגוד עניינים תקף ובניגוד להחלטת ועדת קרובי משפחה. היחידה המוסמכת לכך ברשות השידור היא מחלקת משאבי אנוש, שאתה עומד בראשה. זו הוכחה חיה של קיום ניגוד עניינים בין היותך סמנכ"ל משאבי אנוש ובן זוג של עובדת רשות השידור".

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", כבר בנובמבר 2013 ביקש רופין אישור מיוחד ממשרד האוצר לפרישת 5 עובדים בתנאים מיטיבים, אחת מהעובדים היא אשתו. באוצר אמרו אז כי "מדובר בבקשה לאישור חריג יחסית".

יראון רופין מסר בתגובה כי "אשתו ממשיכה לעבוד ברשות השידור, למרות שחתמה על הסכם פרישה בתנאי נציבות שירות המדינה, הזהה להסכם (מילה במילה) שחתמו עשרות עובדים הדומים לה ברשות השידור. הוא אינו מטפל כלל בענייניה של אשתו.

"יתר על כן, הלשכה המשפטית של הרשות נתבקשה לטפל בענייניה ואינה עושה כן. לו עשתה את שנתבקשה, אשתו הייתה פורשת, ולא היה מתעורר כלל נושא ניגוד העניינים, שבניגוד להדלפות, יראון חתום על הסדר ניגוד עניינים ומקיים אותו כרוחו וכלשונו.

"יראון בודק שמועות שהלשכה המשפטית אינה מטפלת בעניין על רקע דרישות שכר של עובדים בלשכה המשפטית שהוא אינו מאשר, בהתאם להנחיות הממונה על השכר".