פרוסט, הורביץ וזיסקינד פורשים מדירקטוריון טבע

חיים הוא בנו של אלי הורביץ ז"ל, ממייסדי טבע ■ זיסקינד כיהן כסמנכ"ל הכספים של החברה ■ טבע מינתה דירקטור מומחה מתעשיית התרופות

טלטלה בדירקטוריון טבע : במסגרת זימון לאסיפה כללית שנתית של בעלי המניות, הודיע היום (ד') היו"ר, ד"ר פיליפ פרוסט, על פרישתו עד סוף השנה, ופתח בכך רשמית את ה"מרוץ" לתפקיד. במקביל, שתיים מהדמויות המזוהות ביותר עם טבע, חיים הורביץ ודן זיסקינד, יעזבו את הדירקטוריון. פרישתם של השניים מגיעה על רקע מהלך של צמצום מספר חברי הדירקטוריון מ-15 ל-13.

הדרישה לצמצום במספר חברי הדירקטוריון המנופח של ענקית התרופות הגיעה לפני מספר חודשים מכיוונו של יזם ההיי טק בני לנדא, שעמד בראש קבוצת בעלי מניות מיעוט בטבע, שמטרתה הייתה ליצור שינויים בממשל התאגידי בחברה.

עוד דרישה שהעלה לנדא הייתה מינוי של דירקטורים בעלי ניסיון בשוק התרופות הבינלאומי, וגם זו נענית כעת, כשטבע מעמידה לבחירה כדירקטור את ז'אן מישל חלפון, בעל 35 שנות ניסיון בתעשיית הפרמצבטיקה הגלובלית.

במכתב נלווה לזימון האסיפה השנתית כתב היום היו"ר פרוסט לבעלי המניות, ועדכן בנוגע ל"יוזמות הקשורות לממשל התאגידי שלנו". הוא הודה לדירקטורים הפורשים, והוסיף כי "השיח הפנימי וכן השיח שאנו מקיימים עמכם, בעלי המניות, בנוגע לממשל התאגידי שלנו, הנו תהליך נמשך.

"תחום הממשל התאגידי נמצא בסדר עדיפות גבוה עבור הדירקטוריון, ואנו נמשיך לבחון את גודלו והרכבו של הדירקטוריון כדי להבטיח הנהגה דינמית ואיכותית במיוחד".

על עזיבתו כתב: "עם ההתקדמות שהשגנו ושאנו ממשיכים להשיג בטבע, הודעתי לדירקטוריון שאני מאמין שיהיה ראוי עבורי לעזוב את תפקידי כיושב הראש עד סוף השנה".

הורביץ: "יש לי המון עומס"

פרישתו של פרוסט לא מגיעה בהפתעה, ובעבר הוא כבר רמז שייתכן שיעזוב בסוף השנה. טבע ציינה כי "ועדת הממשל התאגידי והמינויים של החברה פועלת להכנת תוכנית למינוי יו"ר לדירקטוריון החברה". נראה כי מי שנמצא בעמדה טובה להחליפו הוא אמיר אלשטיין, שמכהן מתחילת השנה כסגן יו"ר החברה, והוא בן לאחת ממשפחות המייסדים של טבע.

באשר לדירקטורים הפורשים כעת: חיים הורביץ (53) הוא בן למשפחת מייסדים בטבע, ובנו של המנכ"ל המיתולוגי ויו"ר החברה לשעבר, אלי הורביץ ז"ל. בעבר היה חיים חבר הנהלה בטבע, והוא הצטרף לדירקטוריון ב-2010. הפורש השני, דן זיסקינד (70), היה מנהל הכספים הראשי של טבע עד לפני מספר שנים, וגם הוא מונה לדירקטוריון בשנת 2010.

טבע ציינה בזימון לאסיפה, כי השניים "הודיעו לדירקטוריון שאינם מעוניינים להיבחר לתקופת כהונה נוספת". היום הסביר הורביץ ל"גלובס" כי "בשנה הקרובה יש לי המון עומס: הנפקתי חברה אחת (חברת הביומד גלמד שהונפקה בנאסד"ק, ש'ח'ו') ויש לי עוד שתיים בדרך. אני צריך להתרכז בתהליך הזה בשנה הקרובה".

לדבריו, "אני לא צריך להיות חבר דירקטוריון בשביל להיות חלק מטבע, ואמשיך לעקוב אחריה מרחוק. אני חושב שבשנה כזאת, שנראה שאנחנו הולכים לתקופה שקטה יחסית בחברה, זה זמן טוב לעזוב ולא יקרה כלום".

שינוי נוסף בדירקטוריון יהיה פרישתה של פרופ' דפנה שוורץ בדצמבר הקרוב. במקום שלושת הדירקטורים הפורשים ימונה רק אחד - חלפון, המייעץ לחברות בתחום התרופות. בעבר כיהן כנשיא ומנכ"ל תחום השווקים המתעוררים בחברת פייזר, כך שהוא יוכל לתרום מניסיונו בתחום לטבע, שמעוניינת להגדיל את דריסת הרגל שלה בשווקים אלו. הדירקטורים דן פרופר, אורי סלונים ויוסף ניצני (דירקטור חיצוני) יעמדו לבחירה מחודשת באסיפה, שתתקיים ב-30 ביולי.

השינויים בדירקטוריון מגיעים כמה חודשים אחרי השינוי בהנהלת החברה ומינויו של ארז ויגודמן למנכ"ל לאחר הדחתו של ד"ר ג'רמי לוין ב-2013.

מי שעוד יישאר בדירקטוריון טבע הוא המנכ"ל, ארז ויגודמן. בעלי המניות, שכבר אישרו את תנאי התגמול שלו כשהצטרף לחברה בתחילת השנה, יתבקשו לאשר את יעדי המענק הכספי השנתי והתגמול ההוני שלו מ-2015. בין היתר, הוא יהיה זכאי להענקות שנתיות של תגמול מבוסס הון. היעדים לבונוס שלו כוללים יעדים פיננסיים ותפעוליים.