עבאדי-בויאנג'ו למנכ"לית לאומי: ותרי על מחצית משכרך

בשיחה בין השתיים עלתה סוגיית השכר האמורה, ועבאדי-בויאנג'ו ציינה כי על בכירי בנק לאומי להפחית את שכרם

החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, המליצה למנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק-עמינח להפחית את שכרה בכמחצית או שמשרד האוצר יעשה זאת באמצעות הובלת מהלך חקיקה.

בשיחה בין השתיים עלתה סוגיית השכר האמורה, ועבאדי-בויאנג'ו ציינה כי על בכירי בנק לאומי להפחית את שכרם. כידוע, באוצר סבורים כי שכר הבכירים לא צריך לעלות על 3.5 מיליון שקל, כך שרוסק-עמינח צריכה - אם תקבל את עמדת האוצר - להפחית את שכרה בכמחצית.

למשרד האוצר אין סמכות להורות על הפחתת שכר הבנקאים הבכירים, נושא שנתון בסמכותו של בנק ישראל. עם זאת, ישנה אפשרות למהלך חקיקה כאמור ובכל מקרה האוצר מחזיק ב-6% ממניות בנק לאומי דרך חברה ממשלתית שבראשה עומדת עבאדי-בויאנג'ו.

בפברואר השנה הביעה המדינה התנגדות לחבילות השכר של בכירי לאומי מכמה סיבות, בין היתר בשל היעדים הנמוכים לבונוס ותנאי שכר הבסיס הגבוהים מדי לטעמה של עבאדי-בויאנג'ו. שכר הבסיס המקסימלי בחבילת התגמול הוא 130 אלף שקל בחודש לחבר הנהלה ו-183 אלף שקל למנכ"לית רקפת רוסק-עמינח. בעיני האוצר מדובר בשכר גבוה מדי. בנוסף, באוצר לא אוהבים את העובדה שבלאומי רוצים להעניק משכורת 13, ומענק חתימה של 12 משכורות לבכירים המתחילים לעבוד בבנק. גם פיצויי הפרישה העומדים על 200-250% נראים לאוצר גבוהים ובלתי סבירים.