עסקת סטימצקי: הבונוס של איריס בראל ייחתך בחצי

בראל הייתה אמורה לקבל בונוס של כ-2 מיליון דולר במקרה של מכירת סטימצקי - אך תסתפק בחצי מהסכום במסגרת המכירה לג. יפית ■ במקביל נמשכות הפגישות עם מנהלי ההוצאות על מנת לגבש הסכמות כדי שהעסקה תצא לפועל

איריס בראל / צלם: תמר מצפי
איריס בראל / צלם: תמר מצפי

בעוד המו"לים מגיעים בזה אחר זה לפגישות עם סטימצקי לגבי פריסת החוב כלפיהם והיקף התספורת, עולים פרטים מההסכם שנחתם הלילה עם קבוצת משקיעים בהובלת יפית גרינברג (ג. יפית). ל"גלובס" נודע כי מנכ"לית סטימצקי, איריס בראל, תיאלץ להסתפק רק בחצי מ"מצנח הזהב" שהובטח לה במסגרת עסקה למכירת הרשת.

לדברי אחד ממנהלי ההוצאות, למרות שבחוזה העסקתה במרקסטון נקבע כי תקבל "מצנח זהב" של 2 מיליון דולר במקרה של מכירה, בראל הסכימה לוותר על חצי מהסכום. בהתאם להסכמות החדשות, הכסף ישולם בידי סטימצקי עם ערבות של מרקסטון וייפרס על פני 3 שנים.

בינתיים נמשכות הפגישות עם מנהלי ההוצאות. ההסכמות עימן חשובות להשלמת המהלך, שכן המו"לים והעובדים גם יחד הם נושי הרשת, ואם תתבצע מכירה ללא הסכמה מצידם על התשלומים, הרי שיוכלו לפנות לבית משפט בתביעה להחזרת החוב או הפקדתו בקופת הפיצויים בהתאמה. במקרה שלא תהיה הסכמה, המו"לים והעובדים יוכלו להביא את הרשת להקפאת הליכים.

בהתאם לעמדת הכוח הזו של המו"לים והעובדים, כבר דווח הלילה כי הכוונה היא להציע למו"לים תספורת של כ-30% וכן פריסת תשלומים - תנאים טובים הרבה יותר מכפי שדובר לפני שבועיים, אז ההערכות היו שהספקים ייאלצו לספוג תספורת של 70% או אף של 100% במצב של הקפאת הליכים.