אנטרופי ממליצה לאשר בונוס של 1.5 מיליון שקל ליוסי בכר

חברת הייעוץ, שהמליצה בשבוע שעבר להתנגד לבונוס, פרסמה חוות דעת מעודכנת בעקבות הפחתת הבונוס ב-30% מ-2.16 מיליון שקל ■ לאחר קבלת הבונוס תעמוד עלות שכרו של בכר ב-2013 על 3.41 מיליון שקל

יוסי בכר / צילום: תמר מצפי
יוסי בכר / צילום: תמר מצפי

‎‎חברת הייעוץ אנטרופי פרסמה חוות דעת מעודכנת בנושא הבונוס ליו"ר‎ ‎דיסקונט יוסי בכר, בעקבות הפחתתו ב-30% ל-1.5 מיליון שקל. כצפוי, בעבודה המעודכנת ממליצה אנטרופי להצביע בעד הבונוס.

לפני כשבוע הודיעה אנטרופי כי היא מתנגדת לבונוס המקורי של בכר, שעמד על 2.16 מיליון שקל (לאחר שבכר כבר הודיע כי הוא מוותר על 400 אלף שקל). ההתנגדות נבעה מכך שבכר לא עמד בכל היעדים לקבלת הבונוס, ולטעמה של אנטרופי הקיזוז בבונוס לא היה מספק. בעקבות ההתנגדות של אנטרופי, קיימו בדיסקונט מגעים איתה ועם המוסדיים, והגיעו לנוסחה המקובלת על הצדדים.

שני שינויים מרכזיים ישנם בנוסחת הבונוס החדשה. הראשון הוא במדד יחס היעילות התפעולי. בתוכנית המקורית רצו בדיסקונט להעניק לבכר בונוס בגובה של 94% מהבונוס המרבי בקטגוריה זו, וזאת אף שהבנק לא עמד ביעד (יחס היעילות עמד על 77.5% בעוד שבתוכנית העבודה היעד היה 77.1%). כעת הוא לא יקבל כלל בונוס עבור סעף זה.

נוסף על כך, במדד האיכותי, שהוא למעשה שיקול דעתם של חברי הדירקטוריון, היה אמור בכר לקבל 100% מהבונוס לפי ההצעה המקורית, אך כעת, לפי ההצעה החדשה, הוא מקבל 60% ממנו.

בשורה התחתונה, השינויים בפרמטרים הללו מביאים לירידה בבונוס לרמה של 1.5 מיליון שקל. לפי הערכות, האישור של אנטרופי סולל את הדרך לכך שהבונוס יאושר באסיפת בעלי המניות של הבנק, שתתקיים בסוף החודש.

לאחר קבלת הבונוס תעמוד עלות שכרו של בכר ב-2013 על 3.41 מיליון שקל. בעלות השכר הופרשו 1.02 מיליון שקל בעקבות שערוך שווי האופציות שלו. כלומר, בנטרול ההפרשה, העלות המתבססת על שכר, הפרשות מעביד, מענק והטבות וגילומים הגיעה ל-4.4 מיליון שקל.

זו למעשה העבודה האחרונה של אנטרופי בנושא שכר בכירים במערכת הפיננסית. אנטרופי הודיעה בשבוע שעבר כי עקב תזכיר החוק של האוצר, שלפיו שכר של מעל 3.5 מיליון שקל במערכת הפיננסית לא יוכר לצורכי מס, הם מקפיאים את המלצות השכר בתחום זה. בעוד כשבועיים צפויים באנטרופי להתכנס ולדון בנושא, ולהחליט כיצד להתאים את מדיניות ההמלצות שלהם. ‏‎‎

הנוסחה לקבלת הבונוס של יוסי בכר
 הנוסחה לקבלת הבונוס של יוסי בכר