רשמים מפסטיבל קאן: 3 מותגים שהצליחו לגעת באנשים

המדיה כבר לא שייכת למפרסמים. האנשים, אל תקראו להם צרכנים, הם בעלי המדיה האמיתיים כיום ■ מותגים חייבים לדעת כיום לגעת באנשים באופן כזה שיסכימו להעניק להם את המשאב היקר ביותר שלהם – זמן

פסטיבל קאן/ צילום: אתר הפסטיבל
פסטיבל קאן/ צילום: אתר הפסטיבל

המדיה כבר לא שייכת למפרסמים. האנשים, אל תקראו להם צרכנים, הם בעלי המדיה האמיתיים כיום. הם מחליטים בכל רגע במהלך היום על איזה סיפורים הם מוכנים לבזבז את הזמן שלהם. הם פוגשים ומייצרים בעצמם אינסוף סיפורים טובים, תמונות מהטיול בחו״ל, הצעת נישואים מטורפת של זוג יפני, מערכון קורע של קונאן אוברייאן וכו'. רק את הסיפורים שהם אוהבים, שמסמלים עבורם משהו, הם משתפים עם חברים שלהם ברשתות החברתיות.

מותגים שרוצים להישאר רלוונטיים חייבים למצוא סיפורים עם ערך כלשהו - בידורי או ממשי. סיפורים שהצרכנים ירצו לשתף עם חברים שלהם, כך שייווצר חיבור רגשי עם המותג. באופן פרדוקסלי, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ואנשים שולטים טוב יותר בזמן שלהם, סיפורו של המותג חייב להיות אנושי יותר, או במילים אחרות - בעל ערך אמיתי לאנשים. הוא חייב לגעת באנשים באופן כזה שיסכימו להעניק לו את המשאב היקר ביותר שלהם - זמן.

שלוש דוגמאות מפסטיבל קאן האחרון למותגים שעשו את זה:

  1. יוניליוור הודו - בחלקים מהודו, אנשים חיים ללא חשמל כשליש מהיממה. על מנת לבדר אותם בשעות האלה, יצרו עבורם מעין תחנת רדיו במובייל עם תוכן בידורי מגוון. כדי להתחבר לתוכן - הצרכן פשוט מחייג מהמובייל שלו למספר חינם ומתחבר לתוכן. רעיון מבריק עם ערך אמיתי.

קייס סטאדי:

2. חברת מזגנים הארגנטינאית BGH - החברה יצרה אתר בו יכול כל אחד לבדוק כמה חום מהשמש הוא סופג. ככל שהבית שלך חם יותר, כך גדלה ההנחה שתקבל על המזגן.

קייס סטאדי:

3. מבשלת בירה ברזילאית Foca beer - מבחינתו של אוהד כדורגל, הדבר הכי גרוע זה להיתקע בעבודה בזמן שהקבוצה שלך משחקת. Foca beer מצאה פתרון לבעיה כשהוסיפה את הכדורגל כדת רשמית במדינה. מה שמאפשר לכל אוהד לקיים את מצוות דתו וללכת למשחק, במסגרת חופש הפולחן כמובן.

קייס סטאדי:

■ הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב בחברת GREAT INTERACTIVE.