17 חודשי מאסר לבעל השליטה בקבוצת נגה אלקטרוטכניקה

יצחק גולדנברג הורשע בהסדר טיעון בגניבה בידי מנהל, קבלת דבר במירמה, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ורישום כוזב ■ ישלם גם קנס בסך 90 אלף שקל

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון אזיקים / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון אזיקים / צלם: פוטוס טו גו

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (א') 17 חודשי מאסר בפועל, 10 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 90 אלף שקל על יצחק גולדנברג, שהיה בעל שליטה בקבוצת החברות של נגה אלקטרוטכניקה.

גולדנברג הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של גניבה בידי מנהל, קבלת דבר במירמה, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד לפי חוק העונשין ועבירות דיווח מטעה לפי חוק ניירות ערך.

בכתב האישום יוחסו לגולדנברג משיכות של מיליוני שקלים שלא כדין מחברות שונות בקבוצת נגה במהלך השנים 2001 ו-2002. הכספים שנמשכו שימשו לצרכיו הפרטיים של גולדנברג והוצגו בפני אנשי הכספים של הקבוצה באופן כוזב ומטעה על מנת להסוות את המשיכות הפרטיות.

השופטת יעל פרדלסקי דחתה את בקשת גולדנברג להסתפק בעונש של עבודות שירות בשל נסיבות אישיות חריגות, וקבעה כי "אין בכל אלה לשמש מטרייה והגנה לנאשם מפני שליחתו למאסר בפועל, משהורשע כאמור בעבירות חמורות".

התיק נוהל בידי עורכי הדין עפרה רובינפלד-הוך ועידן שוורץ ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), ונחקר על-ידי מחלקת מודיעין חקירות ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.