ערוץ במשבר

ערוץ 1 מנצל את המונדיאל כדי למשוך צופים שאינם נמנים בד"כ עם קהל צופיו

טלוויזיה, רשות השידור / צלם: Zaptik/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
טלוויזיה, רשות השידור / צלם: Zaptik/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

"נישואים במשבר", יום א' 21:00, ערוץ 1

בערוץ 1 מנצלים את שידורי המונדיאל שמושכים אליהם לא מעט צופים שאינם נמנים עם קהל צופי הערוץ הזה בימים כתיקונם. זו לא הפעם הראשונה כמובן: במונדיאל הקודם, בדרום אפריקה, השיק הערוץ לא מעט תוכניות חדשות שנתנו, לרגע אחד בלבד, את התחושה שמדובר בערוץ מעודכן יותר מכפי שהיינו עשויים להאמין. הבעיה היא שמדובר באשליה: מהר מאוד, מהר מדי, חוזר הערוץ לשגרתו המנומנמת, לשידורים חוזרים ועוד תוכניות שבטלוויזיה מעודכנת כבר אין להן מקום.

הערב (א') ינסה הערוץ הראשון (למרות משחק לא אטרקטיבי, בלשון המעטה, בין דרום-קוריאה לאלג'יר, ב-22:00), לגרום לנו להתחיל איתו את הערב בעזרת סדרה תיעודית שלוקחת למסע רגלי במדבר שורה של טיפוסים שנמצאים במה שניתן להגדירו כ"משבר אמצע החיים", אחרי שחוו משבר בזוגיות.

אני מודה שיש לי סבלנות מוגבלת בלבד לסוג כזה של תוכן. ראשית, מפני שאת אותם "מסעות מפרכים הרחק מהציביליזציה", כפי שמתואר בתוכנית, נהגתי לערוך בערך אחת לחודש-חודשיים בימי תנועת הנוער, שלא לדבר על שירות קרבי בצבא. אולי בשל כך אין לי כוח למי שמרגישים "בסוף העולם" ברגע שהגיעו לאזור ללא קליטה סלולרית.

שנית, וכאן כבר מדובר בהחלט על טעם אישי: אני מודה שאני פחות אוהב טלוויזיה "בגובה העיניים", אלא מעדיף אותה גדולה מהחיים.

במילים אחרות: הייתי מעדיף משתתפים עם סיפור חיים מרתק יותר, תחת ההנחה שכל סיפור חיים, כאשר מקלפים אותו מעט, הופך למרתק.

* ציון: 7

בנים אכלו בוסר

"פגוש את ההורים", יום א' 22:00, ערוץ yes2

בהיפוכו של הפתגם "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה", ניתן לומר שהסרט המוצלח הזה סובל מההמשכים הגרועים שנעשו לו, כמו גם מהמשך הקריירה של בן סטילר שהולך ומידרדר ממעמד של קומיקאי סביר, להשתתפות בסרטים שקשה לצחוק מהם אחרי גיל 12.

הסרט הזה, למרבה המזל, אינו אחד מהם: בחור טוב שעומד למסד את יחסיו עם חברתו, מוזמן לפגוש את הוריה. כאיש צעיר ונבון, הוא משוכנע שיצליח להקסים את ההורים ברצינות כוונותיו כלפי ביתם, אבל אבי הכלה-לעתיד (רוברט דה נירו), מתגלה כטיפוס קשוח, בוגר השירותים החשאיים שמעביר את חתנו לעתיד (סטילר) סדרת מבחנים בלתי אפשרית כדי להוכיח שאינו ראוי לביתו.

תתפלאו - אבל זה מצחיק, ודאי הרבה יותר מסרטי ההמשך.

* ציון: 8