אליום קופצת 5%: השתתפה לראשונה בהשתלות מסתמי לב

מערכת ה-WIRION של גרדיה השתתפה בשתי פרוצדורות מוצלחות להשתלת מסתם לב אורטלי (TAVI) במרכז מוביל באירופה

תרופות, רפואה רופא ניתוח בית חולים   / צלם: thinkstock
תרופות, רפואה רופא ניתוח בית חולים / צלם: thinkstock

מניותיה של אליום מדיקל , חברת מכשור רפואי המתמחה בטכנולוגיות זעיר פולשניות, מזנקות היום (ב') בבורסה לאחר שהחברה הודיעה כי השתתפה בשני ניתוחים ראשונים של השתלת מסתם לב אורטלי בצינתור ( TAVI), בהן השתמשו במערכת ה-WIRION של גרדיה במרכז הרפואי ERASMUS ברוטרדם הולנד, אחד המרכזים הרפואיים המובילים באירופה. הניתוחים היו מוצלחים ובוצעו בהובלתם של פרופ' פיטר דה ז'גר וד"ר ניקולס ואן מיג'ן מהמחלקה לקרדיולוגיה פולשנית.

בית החולים ERASMUS הינו מהגדולים והמובילים באירופה בקרדיולוגיה פולשנית בכלל ובביצוע פרוצורות TAVI בפרט. פרוצדורות אלו מחליפות את הצורך בניתוח פולשני לשם החלפת מסתם אורטלי ובכך מורידות באופן משמעותי את הסיכונים הרבים הקשורים בניתוח לב פולשני וכן מקלות ומקצרות את תהליך החלמת החולה.

הפרוצדורות בוצעו במסגרת מחקר קליני הבודק את הקשר בין פרוצדורת ה-TAVI ושבץ. במסגרת המחקר מגינים על שלושת כלי הדם הגדולים המובילים דם מאב-העורקים למוח בכדי לתת פיתרון כולל להגנה על המח מפני קרישי הדם שעלולים להשתחרר תוך כדי פרוצדורת ה-TAVI, ועלולים לגרום לשבץ. בניסוי זה, ה-WIRION ששימש להגנה על העורק החולייתי המוביל דם למח (vertebral) הוחדר לראשונה, ובהצלחה, דרך העורק הרדיאלי.

"מערכת ה-WIRION של גרדיה היא מערכת הפילטר הנוחה והקלה ביותר לשימוש מכל המערכות בהן השתמשנו", מסר פרופ' ייגר וד"ר ון-מיגן. "היכולת להשתמש בכל תיל מוליך ולמקם את הפילטר בכל מקום לאורך התיל מפשטת ומייעלת מאוד את הפרוצדורה ומאפשרת שימוש במגוון אפליקציות. הנווט מהעורק הרדיאלי לאאורטה ומיקום הפילטר בכלי הדם החוליתיי הוא נוח וקל מאוד".